Gå til innhold

Til dere som bor i Sarpsborg!


spirito

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til Sarpsborg, og lurer på et par ting. Skal forsøke å få kjøpt en leilighet på Alvim.

Lukter det vondt (fra fabrikken) på Alvim?

Hvordan er miljøet der? Mange gamle, unge, småbarnsfam.?

Er det langt til togstasjonen derfra? (hvor pokker ER togstasjonen?)

Alt i alt, ville DU bodd der?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du gjøre i Sarpsborg da? Studere?

Jepp. Skal studere der i tre år, så da kan det være likegreit å kjøpe en leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Jepp. Skal studere der i tre år, så da kan det være likegreit å kjøpe en leilighet.

Det har du så rett i atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du så rett i atte:)

Ville kommet ut med godt over 100.000 i leieutgifter over tre år. Også måtte jeg flytta hjem hver sommerferie og slikt *stønn*

Leiligheten jeg kikker på er takstert til 220.000, jeg har fått lån opp til 250.000. Tenk om noen byr over det da? *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Ville kommet ut med godt over 100.000 i leieutgifter over tre år. Også måtte jeg flytta hjem hver sommerferie og slikt *stønn*

Leiligheten jeg kikker på er takstert til 220.000, jeg har fått lån opp til 250.000. Tenk om noen byr over det da? *grøsse*

Har du bydd på leiligheten da? *krysser armer og bein (men det ble litt vanskelig å skrive nå da..)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du bydd på leiligheten da? *krysser armer og bein (men det ble litt vanskelig å skrive nå da..)*

Skal ringe megler idag for å få vite hva som skjer. Skal legge inn bud snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ex-sarping

Dette kommer vel litt sent, men min erfaring (flytta fra byen for 6 år siden) er at det er mange sosiale kasus og dårlige typer på Alvim, det er regnet for å være et dårlig strøk av byen. Det er ganske langt fra stasjonen . Hvis du mener Alvimhaugen er det et bedre strøk, men i og med at det er en billig leilighet du skal kjøpe er det nok i en heller dårlig del av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer vel litt sent, men min erfaring (flytta fra byen for 6 år siden) er at det er mange sosiale kasus og dårlige typer på Alvim, det er regnet for å være et dårlig strøk av byen. Det er ganske langt fra stasjonen . Hvis du mener Alvimhaugen er det et bedre strøk, men i og med at det er en billig leilighet du skal kjøpe er det nok i en heller dårlig del av byen.

Hei! Takk for svar! Det er nok ikke Alvimhaugen, men selve Alvim jeg skal flytte til. Jeg har ikke råd til noe annet...

Hvor langt er det ca. til togstasjonen da? Mulig å sykle dit, eller blir det langt og upraktisk? Og bussen stopper vel i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Som ex-sarping, og fortsatt bosatt i Østfold, føler jeg meg kallet...;

>Lukter det vondt (fra fabrikken) på Alvim?

Ikke det jeg kan huske (hvis du tenker på Borregard i Sarpsborg, eller Nordic Paper på Greåker). I tillegg er det kommet et renseanlegg i nærheten av Alvim, men har ikke hørt at dette medføer lukt. Avhengig av hvor du blir boende på Alvim, kan det dog være litt støy, selv om det nok er mindre enn før, pga endrede veisystemer.

>Hvordan er miljøet der? Mange gamle, unge, småbarnsfam.?

Jeg tror, men vet vel egentlig ikke, at det etterhvert har blitt mer balansert alderssammensetning ved at endel eldre har falt fra. Miljøet på deler av Alvim har ihvertfall tidligere hatt et litt dårlig rykte, men vet ikke om dette er tilfellet idag (som regel henger et rykte ved i mange år etter at realitetene har endret seg...)

>Er det langt til togstasjonen derfra? (hvor pokker ER togstasjonen?)

Du må til Sarpsborg sentrum, dit er det nok noen kilometer fra Alvim, 3-4 kanskje (?). Busser er dog tilgjengelig.

>Alt i alt, ville DU bodd der?

Uten barn; Ja. Med barn; Vet for lite om miljøet, til å si noe sikkert.

Skal du studere Helsefag ved HiØ i Fredrikstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ex-sarping, og fortsatt bosatt i Østfold, føler jeg meg kallet...;

>Lukter det vondt (fra fabrikken) på Alvim?

Ikke det jeg kan huske (hvis du tenker på Borregard i Sarpsborg, eller Nordic Paper på Greåker). I tillegg er det kommet et renseanlegg i nærheten av Alvim, men har ikke hørt at dette medføer lukt. Avhengig av hvor du blir boende på Alvim, kan det dog være litt støy, selv om det nok er mindre enn før, pga endrede veisystemer.

>Hvordan er miljøet der? Mange gamle, unge, småbarnsfam.?

Jeg tror, men vet vel egentlig ikke, at det etterhvert har blitt mer balansert alderssammensetning ved at endel eldre har falt fra. Miljøet på deler av Alvim har ihvertfall tidligere hatt et litt dårlig rykte, men vet ikke om dette er tilfellet idag (som regel henger et rykte ved i mange år etter at realitetene har endret seg...)

>Er det langt til togstasjonen derfra? (hvor pokker ER togstasjonen?)

Du må til Sarpsborg sentrum, dit er det nok noen kilometer fra Alvim, 3-4 kanskje (?). Busser er dog tilgjengelig.

>Alt i alt, ville DU bodd der?

Uten barn; Ja. Med barn; Vet for lite om miljøet, til å si noe sikkert.

Skal du studere Helsefag ved HiØ i Fredrikstad?

Nix, skal gå på MIA.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...