Gå til innhold

Endre språk i word


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Får ikke til å endre fra nynorsk til bokmål.

Går inn på verktøy > språk > angi språk > merker av norsk bokmål > standard > svarer ja på at jeg vil endre språk på den gule "lappen" som bindersmannen popper opp.

Så begynner jeg å skrive, og første setninga kommer da som regel på bokmål, men så hopper alt tilbake til nynorsk igjen!

På linja helt nederst på skjermen står det alltid oppført nynorsk, selv etter endring.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får hjelp, her hopper det fra norsk, spansk, engelsk og tysk! Og så får jeg beskjed om at autokorrekturen på språket ikke er innstallert og om jeg vil installere det, irriterende! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Håper du får hjelp, her hopper det fra norsk, spansk, engelsk og tysk! Og så får jeg beskjed om at autokorrekturen på språket ikke er innstallert og om jeg vil installere det, irriterende! :-/

Veldig irriterende. Ikke så ofte jeg bruker word, men det hender jeg slenger innom programmet på en gjesteopptreden. Også liker jeg at ting funker! Særlig pc-er, biler og vaskemasiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også dobbeltklikke på språkstatusen nede i statuslinja og endre det der. Dessuten bør du nok ta vekk haka for automatisk gjenkjenning av språk.

(om du allerede har skrevet noe i dokumentet bør du merke alt før du endrer språk, f.eks. via Rediger/Editmenyen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Du kan også dobbeltklikke på språkstatusen nede i statuslinja og endre det der. Dessuten bør du nok ta vekk haka for automatisk gjenkjenning av språk.

(om du allerede har skrevet noe i dokumentet bør du merke alt før du endrer språk, f.eks. via Rediger/Editmenyen)

Har gjort alt det der, men sitter fremdeles igjen med nynorsk. Tror pinadø den gamle norsklæreren min har satt seg fast inni programmet.

:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...