Sybe Skrevet 20. juli 2002 Skrevet 20. juli 2002 Jeg har tenkt til å ta pedagogikk grunnfag på Friundervisningen i Oslo, men nå har jeg fått vite at det kanskje blir for få påmeldte til at det blir kurs. Hva kan jeg gjøre da? Jeg er i full jobb. Er det andre steder i Oslo/Akershus som har kveldsundervisning i ped grunnfag? Hvordan fungerer det på Universitetet i Oslo, kan jeg følge noen forelesninger, og likevel få med meg det vesentlige? 0 Siter
Gjest tips Skrevet 20. juli 2002 Skrevet 20. juli 2002 http://www.uio.no/studier/fagoversikt.html#p ped ring instituttet på blindern, de vet kanskje hvor det finnes deltidsstudier osv også. 0 Siter
frosken Skrevet 20. juli 2002 Skrevet 20. juli 2002 Du kan selv velge hvor mye undervisning du vil følge hvis du tar ped grunnfag ved universitetet i Oslo - men noe undervisning bør nok følges for å få innblikk i hva de vektlegger i studiet. Jeg tror det kan være vanskelig å ta hele grunnfaget på ett år hvis du samtidig har full jobb - men hvis du bruker litt lenger tid tror jeg det er fullt mulig å bare følge litt undervisning og lese resten på egenhånd. Du kan snakke med instituttets studiekonsulent og få noen råd der - men det aller beste er om du kunne komme i kontakt med noen videregående ped-studenter som kan si hvilke forelesninger som det er vits i å følge og hvilke som kun gjengir det som står i bøkene. Det er stor forskjell på kvaliteten på forelesningene - en del av foreleserne har sagt omtrent det samme i mange år nå. Derfor kan viderekommende studenter ha mange nyttige tips. Både pensum og opplegg har vært omtrent likt de siste 5-10 årene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.