Gå til innhold

Begynne og slutte i jobb


Gjest Abissa

Anbefalte innlegg

Gjest Abissa

Jeg har fått tilbud om en jobb(ca. 30%) på et aldershjem hvor jeg har sommerjobb. Jeg er 18 år og skal begynne på mitt siste år på vgs til høsten. Jeg vet ikke om jeg vil ha den jobben så lenge og i hvert fall ikke til våren når det nærmer seg eksamen!

De er desperate etter folk der så jeg tror jeg får jobben uansett, men er det egoistisk av meg å si at jeg bare vil jobbe fast der til jul? Jeg kan sikkert ta et par vakter i mnd etter det, men ikke sånn fast!

Hva syns dere? Skal jeg si fra at jeg tar jobben fram til jul og så får vi se etter det? Eller får jeg ikke jobben da?

Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glimmer

Jeg hadde nok sagt i fra at jeg kun var interessert i den fram til jul foreløpig. Det koster ofte arbeidsgiver mye penger hver gang de må ansette nye mennesker og da er det litt urettferdig av deg å ikke være ærlig om dette før du takker ja.

Men det er bare min mening, tror nok du må finne ut hva din egen moral er her, ettersom det nok er en liten risiko for at de da prøver å finne noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Du har ingen forpliktelse til å ta på deg jobben uansett hvor desperate de er. Hvis du selv har lyst å jobb fram til jul sier du ja til det. Hvis du bare vil ta løse vakter innimellom gjør du det. Du skal ikke ha dårlig samvittighet om de får problem med å få tak i folk - hadde de betalt bedre hadde de ikke hatt det problemet - og det er ikke ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...