Gå til innhold

Når foreldre drikker?


Gjest Opphavs

Anbefalte innlegg

Gjest Opphavs

Hva skal man gjøre/si når foreldre drikker såogsi hver dag? Ikke fyll hver dag, men minst 1-2 øl. Når de blir fulle blir det bråk, krangling, kjefting etc.

Hva kan man gjøre/si? Det er ikke noe koselig og være til stedet når de går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om foreldrene tar seg ei øl og to ,så tror jeg ikke det er noen krise av den grunn. Ungene tåler som regel så pass.

Krangliga og kjeftinga er verre for ungene vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Opphavs

Om foreldrene tar seg ei øl og to ,så tror jeg ikke det er noen krise av den grunn. Ungene tåler som regel så pass.

Krangliga og kjeftinga er verre for ungene vil jeg tro.

Det er kranglinga og bråket som er plagsomt, det går uttover meg. Kjefting, hyling, grining. Og alt er min feil. Noen ganger blir det direkte helvete og være her. De kan bli direkte _slemme_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om foreldrene tar seg ei øl og to ,så tror jeg ikke det er noen krise av den grunn. Ungene tåler som regel så pass.

Krangliga og kjeftinga er verre for ungene vil jeg tro.

Nei etterhvert så tåler man ikke så pass, det er at foreldrene må drikke var en jævlig dag selv om det ikke er så mye er tøfft nok å leve med, jeg gidder ikke å gå inn på hvorfor her og nå, alle som har opplevd det vet hvordan det føles, opphavs, kom på nattpraten en kveld så kan vi snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei etterhvert så tåler man ikke så pass, det er at foreldrene må drikke var en jævlig dag selv om det ikke er så mye er tøfft nok å leve med, jeg gidder ikke å gå inn på hvorfor her og nå, alle som har opplevd det vet hvordan det føles, opphavs, kom på nattpraten en kveld så kan vi snakkes !

Jeg er ikke enig med deg. Så lenge jeg bodde hjemme drakk min far en øl eller to hver eneste dag. Han drakk øl til maten, og han tok seg ei øl på kvelden når han satt og så på tv. Det har ALDRI plaget meg. Ikke skjønner jeg på hvilken måte det kunne ha plaget meg heller. Min mor drakk også øl til maten av og til, men ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke enig med deg. Så lenge jeg bodde hjemme drakk min far en øl eller to hver eneste dag. Han drakk øl til maten, og han tok seg ei øl på kvelden når han satt og så på tv. Det har ALDRI plaget meg. Ikke skjønner jeg på hvilken måte det kunne ha plaget meg heller. Min mor drakk også øl til maten av og til, men ikke hver dag.

En øl til maten er noe ganske annet en det å _må_ ha den der ølen. For meg resulterte det i foreldre som for eksempel grunnet disse 2 glass øl aldri kunne bli med/kjøre noen plass, aldri stilte opp, aldri intresserte seg osv, noe som faktisk til en viss grad hører med når man har valgt å bli foreldre, i helgene ble det selvsagt mer drikking og med det fulgte det også endel krangling og uro, ikke altid men ofte nok.

Det er virkelig kjempevanskelig å forklare for folk som ike har opplevd det på samme måte som meg, men jeg vet hva jeg snakker om og jeg vet også at jeg er langt i fra alene om å føle slik.

"Det bagatelliserte allvor"

- jeg er så enig så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barn av alkoholiker

En øl til maten er noe ganske annet en det å _må_ ha den der ølen. For meg resulterte det i foreldre som for eksempel grunnet disse 2 glass øl aldri kunne bli med/kjøre noen plass, aldri stilte opp, aldri intresserte seg osv, noe som faktisk til en viss grad hører med når man har valgt å bli foreldre, i helgene ble det selvsagt mer drikking og med det fulgte det også endel krangling og uro, ikke altid men ofte nok.

Det er virkelig kjempevanskelig å forklare for folk som ike har opplevd det på samme måte som meg, men jeg vet hva jeg snakker om og jeg vet også at jeg er langt i fra alene om å føle slik.

"Det bagatelliserte allvor"

- jeg er så enig så enig!

Skjønner deg godt, den som har opplevd dette vet hva du mener. Selvfølgelig kan man i teorien takle at det drikkes en øl eller to om kvelden.

For min del kom klumpen i magen med en gang korken var av flaska, av den grunn at jeg aldri visste om det den kvelden ville holde med den flasken eller om det kom til å bli 1,2,3 eller fler og dermed fyll og krangling. Jeg fikk faktisk ganske mange år av min oppvekst ødelagt av dette. Jeg tok aldri venner med hjem og ble dermed ganske ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kranglinga og bråket som er plagsomt, det går uttover meg. Kjefting, hyling, grining. Og alt er min feil. Noen ganger blir det direkte helvete og være her. De kan bli direkte _slemme_.

Hvis du går på skolen kan du f.eks ta kontakt med skolens rådgiver.

Er det lenge til du er gammel nok til å flytte hjemmefra?

Ta kontakt med hjelpeapparatet, rådgiver kan hjelpe deg å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke full av et par øl, det er det mange som unner seg om sommeren.Men antar dette pågår året rundt og ofte i mye større kvanta, og i tillegg påfølgende fyllebråk.Det er vel noen voksne i nærheten som kan hjelpe deg om du tar kontakt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...