BenzAngel Skrevet 11. oktober 2000 Del Skrevet 11. oktober 2000 Hei! Jeg er ei jente på 19 som alltid har ønsket meg en hund. Jeg har undersøkt litt om disse allergivennlige hundene som finnes, og fant ut at Italiensk Mynde var en hund som passet meg. Jeg lånte en slik i 2 døgn, og fikk litt kløe på øyelokkene og litt nysing (men vet ikke om det kom av pollenallergien jeg gikk gjennom da midt i juli måned!!) Men isåfall..spørsmålet mitt er: finnes det en allergisprøyte man kan ta (f.eks en gang i måneden)? Har hørt litt om disse. Mitt største ønske er å bli oppdretter på akkurat denne hunderasen (som går for å være allergivennlige). Finnes det slike sprøyter i Norge? MVH Hundegal jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6427-allergispr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 16. oktober 2000 Del Skrevet 16. oktober 2000 Kjære BenzAngel Jeg må nok skuffe deg med at allergivennlige hunderaser er en myte. Alle hunder kan fremkalle allergi hos disponerte personer, selv om de er helt hårløse da det er flasset som er allergifremkallende. Det høres ut som om du allerede reagerer på hund og da er sjansen stor for at dette bare blir verre om du skaffer deg en hund. De allergisprøytene du har hørt om er beregnet på folk som kommer borti hunder tilfeldig og blir dårlig av det, ikke på hundehold da den kontakten er alt for sterk til at sprøytene er tilstrekkelig. Jeg håper du kan finne en annen interesse som ikke gjør deg syk selv om jeg forstår at det er vanskelig for deg. Lykke til! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6427-allergispr%C3%B8yte/#findComment-34236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.