Gå til innhold

Rippe DVD...??


Gjest Frk. ripp

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. ripp

Noen som vet om d går an og hvordan...??

Lillegutt nekter å levere lånt film, så jeg tenkte at kopi var løsningen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Baloo

I sin tid gikk det an å laste ned en fil fra nettet som fikset kopibeskyttelsen på DVD (Noen som husker den såkalte DVD-Jon?), men denne forsvant visst helt etter hvert.

Saken er at det omtrent umulig å kopiere DVD, selv til video på grunn av denne ekstra kopibeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sin tid gikk det an å laste ned en fil fra nettet som fikset kopibeskyttelsen på DVD (Noen som husker den såkalte DVD-Jon?), men denne forsvant visst helt etter hvert.

Saken er at det omtrent umulig å kopiere DVD, selv til video på grunn av denne ekstra kopibeskyttelsen.

Det stemmer ikke. Det dukker opp DVD-rip på nettet av nye filmer straks de kommer ut. Det er meget utbredt å rippe DVD. Søk på DVD rip på http://www.google.com/ f.eks for å finne ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baloo

Det stemmer ikke. Det dukker opp DVD-rip på nettet av nye filmer straks de kommer ut. Det er meget utbredt å rippe DVD. Søk på DVD rip på http://www.google.com/ f.eks for å finne ut mer.

Joda, dette stemmer.

Det jeg trodde Frk. ripp siktet til var å kopiere en DVD selv, ikke å laste ned filmen fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette stemmer.

Det jeg trodde Frk. ripp siktet til var å kopiere en DVD selv, ikke å laste ned filmen fra nettet.

Og jeg mente å rippe DVD selv. Du vet, alle disse DVDene som kommer rippet på nettet er det privatpersoner som sitter og ripper hjemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baloo

Og jeg mente å rippe DVD selv. Du vet, alle disse DVDene som kommer rippet på nettet er det privatpersoner som sitter og ripper hjemme selv.

Joda, det er jeg klar over. Men enkelt er det ikke. Dyrt er det dessuten, om du må kjøpe deg en DVD-brenner og lagringsmedia for å kunne kopiere en eneste film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det er jeg klar over. Men enkelt er det ikke. Dyrt er det dessuten, om du må kjøpe deg en DVD-brenner og lagringsmedia for å kunne kopiere en eneste film.

Dyrt er det bare forutsatt at du har planer om å brenne DVDer av det. De fleste som gjør dette konverterer til DivX eller VCD og brenner på vanlige CDer i komprimert format. Særlig vanskelig tror jeg heller ikke det er, jeg kjenner flere som driver med det uten at de kan betegnes som super-data-nerder. Crackeverktøyet du nevnte fant jeg fritt tilgjengelig for nedlasting fra en lang rekke websider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baloo

Dyrt er det bare forutsatt at du har planer om å brenne DVDer av det. De fleste som gjør dette konverterer til DivX eller VCD og brenner på vanlige CDer i komprimert format. Særlig vanskelig tror jeg heller ikke det er, jeg kjenner flere som driver med det uten at de kan betegnes som super-data-nerder. Crackeverktøyet du nevnte fant jeg fritt tilgjengelig for nedlasting fra en lang rekke websider.

Vel, det hele ender nok opp med at du og jeg har tolket spørsmålet fra Frk. ripp forskjellig. Jeg oppfattet henne nemlig dithen at hun ønsker å lage en kopi av DVDen - på samme måte som du kopierer en vanlig CD.

Det er ikke like enkelt å kopiere DVD som å kopiere musikk eller data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...