Gå til innhold

yasmin p-pillen


Gjest little pill

Anbefalte innlegg

Gjest little pill

jeg bruker yasmin p'piller og nå har jeg utsatt mensen i tre mnd. de siste dagen har jeg fått en brunaktig utflod som ligner på begynnelsen og slutten av mensen, men det kommer aldri noe "rent" blod.

jeg har igjen 6 dager før jeg egentlig skal begynne på de hvite pillene som gjør at jeg får mensen, men jeg vil utsette den enda lenger.

har fått høre at det ikke er farlig å utsette mensen lenge, så tenkte dette var veldig kjekt, men hva burde jeg gjøre nå? slutte med engang? slutte etter 6 dager? eller forsette å utsette mensen og håpe at denne merkelig utfloden ikke forsetter..

takk for seriøse svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kutte ut mensen på monofase p-piller, som yasmin, er ikke farlig mener legene.

De gangene jeg har hatt "mensen" med yasmin, har det bare vart i 5 dager, begynte 2 dager etter jeg sluttet å ta pillen (har 21tab brett), og sluttet den dagen jeg begynte på igjen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt mensen 1 gang nå, for så å utsette den noen måneder etterpå igjen.

På den annen side kan du jo godt utsette den, hvis det passer dårlig. Det er bare å ta sukkerpiller/kutte ut pillene når du velger å ha mensen, hvis ikke blødningene har gitt seg av seg selv innen da. Er helt normalt å småblø litt når kroppen egentlig skulle hatt mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little pill

Å kutte ut mensen på monofase p-piller, som yasmin, er ikke farlig mener legene.

De gangene jeg har hatt "mensen" med yasmin, har det bare vart i 5 dager, begynte 2 dager etter jeg sluttet å ta pillen (har 21tab brett), og sluttet den dagen jeg begynte på igjen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg hatt mensen 1 gang nå, for så å utsette den noen måneder etterpå igjen.

På den annen side kan du jo godt utsette den, hvis det passer dårlig. Det er bare å ta sukkerpiller/kutte ut pillene når du velger å ha mensen, hvis ikke blødningene har gitt seg av seg selv innen da. Er helt normalt å småblø litt når kroppen egentlig skulle hatt mensen.

ok, tusen takk for svar! visste ikke det var normalt å blø litt når jeg egentlig skulle hatt mensen, så du beroliget meg litt nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk for svar! visste ikke det var normalt å blø litt når jeg egentlig skulle hatt mensen, så du beroliget meg litt nå:)

Tror det er noe med at livmora blir understimulert når du går for lenge på P-piller, den vil da reagere med å småblø litt.

Kan sikkert være lurt å få mensen en gang nå ja. Legen min fortalte meg også at når jeg utsatte mensen, så måtte jeg regne med å blø litt ekstra neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...