Gå til innhold

Problemer med ADSL


Dorthe

Anbefalte innlegg

Har lagt det inn på data men innbiller meg at det tar lang tid å få svar der og at de fleste ikke er innom der.

Noen andre som har dette problemet?

Etter en stund på Internett stopper maskinen opp. Får opp melding om at jeg må koble meg på igjen. Det går ikke an. Jeg må avslutte maskinen men det går ikke an å avslutte ved hjelp av startknappen. Jeg må bruke restartknappen. Deretter kan jeg koble meg opp igjen og etter en stund er skjer det samme igjen. Jeg blir helt gal av det.

Jeg har ikke virus.

Jeg har byttet nettkort.

Jeg har hatt maskinen inne hos forhandler og bl.a. lagt inn Windows en gang til.

Maskinen fungerer normalt i butikken men de har ikke Telenor ADSL.

Jeg har ringt Telenor mange ganger og de forteller mange "rare" ting men etterpå er maskinen som før.

Hjelp, hva skal jeg gjøre? Selvfølgelig fortsetter jeg å pese på Telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert på området, men det du beskriver minner meg om noe. Det har med innstillinger under internett-tilknytningen å gjøre.

På min PC kan jeg stille inn at internett-forbindelsen skal brytes automatisk etter så og så mange minutters "inaktivitet". Jeg har valgt 8 minutter.

Jeg har ISDN, og dette er gjort for å unngå at tellerskrittene fortsetter å gå om jeg skulle glemme å skru av oppkoblingen til nettet før jeg forlater PC'en.

Det som derimot kan skje, er at hvis jeg sitter stille og leser en stund på et innlegg, eller skriver et lengre innlegg selv, så oppfatter ikke maskinen at jeg er der siden jeg ikke har skiftet side eller brukt musen på en stund, og vil bryte forbindelsen.

Kan dere være noen slik innstilling du har, og som du har glemt å justere etter at du fikk ADSL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på området, men det du beskriver minner meg om noe. Det har med innstillinger under internett-tilknytningen å gjøre.

På min PC kan jeg stille inn at internett-forbindelsen skal brytes automatisk etter så og så mange minutters "inaktivitet". Jeg har valgt 8 minutter.

Jeg har ISDN, og dette er gjort for å unngå at tellerskrittene fortsetter å gå om jeg skulle glemme å skru av oppkoblingen til nettet før jeg forlater PC'en.

Det som derimot kan skje, er at hvis jeg sitter stille og leser en stund på et innlegg, eller skriver et lengre innlegg selv, så oppfatter ikke maskinen at jeg er der siden jeg ikke har skiftet side eller brukt musen på en stund, og vil bryte forbindelsen.

Kan dere være noen slik innstilling du har, og som du har glemt å justere etter at du fikk ADSL?

Nei.det er ikke problemet for det tok jeg bort sist jeg snakket med Telenor. Mannen der trodde det samme så det var et godt forslag Molli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Jeg kom også på noe. Har også Telenor ADSL og i blant så henger det voldsomt, helt til jeg fant ut at jeg må sette fast IP-adresse! Det er ikke sikkert dette er ditt problem, men du kan kanskje se etter om det er riktig?

Det skal stå 192.168.0.1, og subnetmask 255.255.255.0

(om jeg ikke husker helt feil, det er jeg troendes til å gjøre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom også på noe. Har også Telenor ADSL og i blant så henger det voldsomt, helt til jeg fant ut at jeg må sette fast IP-adresse! Det er ikke sikkert dette er ditt problem, men du kan kanskje se etter om det er riktig?

Det skal stå 192.168.0.1, og subnetmask 255.255.255.0

(om jeg ikke husker helt feil, det er jeg troendes til å gjøre...)

Jeg har gjort det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...