Gå til innhold

Erstatning,ryggskade


Gjest sleipner

Anbefalte innlegg

Gjest sleipner

Jeg fikk en plutselig kraftig prolaps i ryggen etter et tungt løft. Går i dag på attføring, og har begynt på omskolering. Jeg søkte trygdekontoret om yrkesskadeerstatning for om mulig kreve erstatning fra forsikringsselskap. Dette hendte på jobb i Nordsjøen. Jeg kan ikke i dag ha fysisk arbeid pga skaden, men forhåpentlig vis får jeg jobb etter endt utdanning(Ingeniør). Har du erfaring med at slike skader blir godkjent som yrkesskade? Eller har jeg ingenting å hente her? Og får jeg det godkjent som yrkesskade , har jeg da krav på erstatning? Takk for event. svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det kommer an på vurdering av selve årsaksforholdet - var skaden forårsaket av en plutselig, uforutsett ytre påvirkning, og er dette uheller årsak til dine nåværende problemer.

Uhellet må være meldt som yrkesskade, og det vil være en stor fordel hvis du var til lege kort tid etter uhellet slik at trygdekontoret får vurdert årsakssammenheng.

Slike saker er vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...