Gå til innhold

Angst+flyskrekk=Vival...eller??

Anbefalte innlegg

Gjest Millie
Skrevet

Jeg sliter med angst (tror jeg). Går for tiden til psykolog, men føler ikke akkurat at det blir noe bedre...MEN det jeg lurer på er: Jeg skal ut og fly ( en veldig kort tur) men jeg er så fryktelig redd for å fly. Frykten er helt lammende og jeg skal i tillegg fly med min sønn på fanget. Hva skal jeg gjøre?? Jeg har fått Vival av legen min som jeg skal ta når angsten blir for ille. Jeg tok det sist jeg var på flytur, men det hjalp ikke i det hele tatt!!!!

Noen som har et aldri så lite råd å avse?

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon
Skrevet

Vet ikke hvor mye vival du står på,men jeg bruker 5mg. Hvis jeg merker etter en halv time / time at det ikke funker tar jeg 5mg til og da funker det. Kan ikke huske en gang hvor jeg har tatt 10mg og det ikke har hjulpet noe.

Ellers har jeg ingen gode råd å komme med. Men å ta 10mg vival en sjelden gang er ikke farlig.

Gjest Windsong
Skrevet

Vet ikke hvor mye vival du står på,men jeg bruker 5mg. Hvis jeg merker etter en halv time / time at det ikke funker tar jeg 5mg til og da funker det. Kan ikke huske en gang hvor jeg har tatt 10mg og det ikke har hjulpet noe.

Ellers har jeg ingen gode råd å komme med. Men å ta 10mg vival en sjelden gang er ikke farlig.

Jeg har selv flyskrekk, og må bruke 10mg for å holde ut i et fly... Det tar ikke bort angsten, men tar toppen av den slik at det ikke ender i et uutholdelig panikkanfall. Evt. kan du forsøke 25mg Sobril (oxazepam). Det muskelavslappende middelet Somadril har også en kraftig sløvende effekt, men av egen erfaring ville jeg ikke brukt det om jeg hadde ansvar for et barn. Da er Vival/Sobril å foretrekke, det gjør deg ikke så trøtt.

Si evt. fra om flyskrekken til kabinpersonellet når du går ombord i flyet. Da vil de ta seg ekstra av deg, og forklare slikt som "rare" lyder og turbulens. Har du anledning til å reise sammen med noen, kan også det være til hjelp. Jeg foretrekker flybilletter som inkluderer mat, fordi jeg blir litt roligere når jeg konsentrerer meg om maten framfor alle katastrofetankene.

Et siste råd er å holde seg unna kaffe og Cola dagen du skal fly - det setter nervene i ytterligere høyspenn.

Håper du kommer deg igjennom det! Føler med deg!

Mvh

Skrevet

Hei.

Litt Vival o.l. innimellom er sikkert fint, men hvis du har angst for andre ting også og dette er hemmende for deg i hverdagen ville du kanskje vurdert å gjøre noe mer varig med problemene. Du er i tilfellet velkommen til oss!

Triumf Over Panikk

http://top.gotdns.org

Gjest Millie
Skrevet

Jeg har selv flyskrekk, og må bruke 10mg for å holde ut i et fly... Det tar ikke bort angsten, men tar toppen av den slik at det ikke ender i et uutholdelig panikkanfall. Evt. kan du forsøke 25mg Sobril (oxazepam). Det muskelavslappende middelet Somadril har også en kraftig sløvende effekt, men av egen erfaring ville jeg ikke brukt det om jeg hadde ansvar for et barn. Da er Vival/Sobril å foretrekke, det gjør deg ikke så trøtt.

Si evt. fra om flyskrekken til kabinpersonellet når du går ombord i flyet. Da vil de ta seg ekstra av deg, og forklare slikt som "rare" lyder og turbulens. Har du anledning til å reise sammen med noen, kan også det være til hjelp. Jeg foretrekker flybilletter som inkluderer mat, fordi jeg blir litt roligere når jeg konsentrerer meg om maten framfor alle katastrofetankene.

Et siste råd er å holde seg unna kaffe og Cola dagen du skal fly - det setter nervene i ytterligere høyspenn.

Håper du kommer deg igjennom det! Føler med deg!

Mvh

Takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...