Gå til innhold

jeg har vært på loppemarked i Sverige! :-)


flisa

Anbefalte innlegg

Hihi, det var en artig opplevelse,- føler meg liksom litt rar med det som jeg vet ligger i dusjkabinettet hjemme nå.....gubben gikk nesten i spinn inne på badegulvet da jeg la..........et "nesten nytt" do-sete inn i dusjen. Han mente at vi kunne bli rike av det, om vi satte frem en sparebøsse og at alle gjestene måtte legge på en 10'er om de trodde de tenkte det samme som han angående det setet.

"det var faaen meg stygt!" sa han.....men jeg mitt naut, står der (og føler han har rett) og sier; "herlighet da mann, slike koster jo over 600,- nytt!" Hvitt, med lakkert rosa - slik at det ser ut som det rosa er bare på kantene - sånn airbrush-lignende - herreguuuud!

...men altså - jeg fikk det for 20 svenske......og så kjøpte jeg to plastryer, som er praktiske å ha ved inngangen til forteltet,- DET var han jo enig i var lurt......og så kjøpte jeg en gipsfigur som var en gammel mann som så virkelig stygg ut, -og jeg kjøpte den fordi den ligner på min avdøde farfar, og fordi en annen norsk dame stod bak meg og sa; "Ja, den var så stygg, at kjøper ikke du den, så gjør jeg det!!!" så jeg kjøpte den....for 10 svenske kroner, og da fikk jeg en baby-rangle på kjøpet. :-)

Så fant jeg et krusifiks (ja, du leste riktig - det er den nærmest ateistiske flisa som skriver disse ord) som var laget av perlemor og ben - og noe skrapmetall, vakkert!...og jeg har det i veska nå...10 kroner for det også---

Rar følelse etterpå for alt i grunnen, jeg :-)---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe du er sprø du flisa, men hadde vel ikke trodd noe annet :o)

Hvordan går det med campinglivet?

Campinglivet er toppers! Vi har jo plass bare få meter fra vannet,, og jeg skal si deg, at i går så badet altså denne flisfruen i sjøen for første gang på MANGE år! :-)

Vi har mange små idylliske steder i nærheten som vi kan besøke, og det gjør vi ofte. Bare det å gå ut og spise på et pizzeria er MYE billigere og smaker MYE bedre enn hjemme.

Jeg koser meg glugg ihjel og får malt masse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campinglivet er toppers! Vi har jo plass bare få meter fra vannet,, og jeg skal si deg, at i går så badet altså denne flisfruen i sjøen for første gang på MANGE år! :-)

Vi har mange små idylliske steder i nærheten som vi kan besøke, og det gjør vi ofte. Bare det å gå ut og spise på et pizzeria er MYE billigere og smaker MYE bedre enn hjemme.

Jeg koser meg glugg ihjel og får malt masse! :-)

Det tror jeg nok:o) Jeg har selv en forkjærlighet for det livet og ønsker meg sånn en campingvogn at du aner det ikke*s* Det er en egen livsstil det der.

Å kos at du får malt en masse. Og ja helt enig med deg at pizzerian er mye billigere og mye bedre enn her hjemme*s*

Så dere altså blitt skikkelige "periodare" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok:o) Jeg har selv en forkjærlighet for det livet og ønsker meg sånn en campingvogn at du aner det ikke*s* Det er en egen livsstil det der.

Å kos at du får malt en masse. Og ja helt enig med deg at pizzerian er mye billigere og mye bedre enn her hjemme*s*

Så dere altså blitt skikkelige "periodare" :o)

Ja, vi er vel nærmest blitt periode-drankere også, -med stor og uvant selvfølgelihet, tar vi oss en Budweiser til kortspillet "neger" - som vi ofte døper om til "Afro-amerikaner" fordi vi har innsett at det er teit å kalle et spill for "neger" - men det het jo det før. - dessuten vare spillet lengre om man har et lengre navn, fordi man får en og en bokstav for hver runde man taper...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er vel nærmest blitt periode-drankere også, -med stor og uvant selvfølgelihet, tar vi oss en Budweiser til kortspillet "neger" - som vi ofte døper om til "Afro-amerikaner" fordi vi har innsett at det er teit å kalle et spill for "neger" - men det het jo det før. - dessuten vare spillet lengre om man har et lengre navn, fordi man får en og en bokstav for hver runde man taper...:-)

Men da er det jo lurt med ett lengre navn da*s* Da varer jo omgangen mye lenger. Men jeg har aldri hørt om kortspillet neger. Tro om det kan være samme variant som gris eller idiot?

Er dere skikkelige periodare med norskt flagg i campingvogna. Blomster utenfor teltet o.s.v? Du har vel gått til innkjøp av noen grilldresser og gassgrill også?

Hehe:o)Skikkelig kos med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da er det jo lurt med ett lengre navn da*s* Da varer jo omgangen mye lenger. Men jeg har aldri hørt om kortspillet neger. Tro om det kan være samme variant som gris eller idiot?

Er dere skikkelige periodare med norskt flagg i campingvogna. Blomster utenfor teltet o.s.v? Du har vel gått til innkjøp av noen grilldresser og gassgrill også?

Hehe:o)Skikkelig kos med andre ord.

Nå må du virkelig passe deg, Solsikke, som kan sammenligne en neger med en gris og en idiot! :-)

Nei vi har ikke rukket å få til alle "harry-effektene" enda - men jobber med saken...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du virkelig passe deg, Solsikke, som kan sammenligne en neger med en gris og en idiot! :-)

Nei vi har ikke rukket å få til alle "harry-effektene" enda - men jobber med saken...:-)

hehe ja Sør kan jo komme å ta meg. Men det var da kortspillet jeg tenkte på*s* Men det skjønte vel du:o) Hvordan spiller en neger da?

Man må ta litt etter litt vet du*s* Har du bilder av vidunderet da? Bortsett fra det jeg allerede har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja Sør kan jo komme å ta meg. Men det var da kortspillet jeg tenkte på*s* Men det skjønte vel du:o) Hvordan spiller en neger da?

Man må ta litt etter litt vet du*s* Har du bilder av vidunderet da? Bortsett fra det jeg allerede har sett?

Man deler ut alle kortene. Når vi er 4 som spiller, -så bruker vi 2 kortstokker.

Så setter man opp kortene etter verde - ikke farge. én begynner å legger ut det minste han har, som som regel er én eller flere 2'ere. Man må legge ut bare samme verdi.

Om en f.eks har lagt ut 3 stk. 2'ere, må nestemann stikke med 3 stk - eller flere av høyere verdi. Det er om å bli kvitt alle kortene først.

Man kan velge å ikke legge på - da sier man PASS...om man f.eks vil spare på Ess'ene sine til større mengder etc.

Den som i en runde legger på det største, og ingen fler kan - den skyver så de kortene som er lagt på bordet - vekk i en haug. og kan legge ut den laveste man har - evnt. en "enkling" som kan være vanskelig å stikke med.

Det krever litt strategi i dette spillet, noe som er artigere jo flere Baileys man har tatt! *s*

Det er en som blir kvitt kortene sine først (har vunnet runden), men de andre fortsetter til ingen har kort igjen. den som legger på sist har tapt.

Den som har tapt runden får en bokstav skrevet opp "N"...som til slutt kan blir "NEGER"

Neste runde starter med at den som tapte må dele ut, og gi sine 2 beste kort til den som vant omgangen, og den som vant må gi sine 2 laveste til den som tapte.

Det er skikkelig moro, selv om det er et teit navn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man deler ut alle kortene. Når vi er 4 som spiller, -så bruker vi 2 kortstokker.

Så setter man opp kortene etter verde - ikke farge. én begynner å legger ut det minste han har, som som regel er én eller flere 2'ere. Man må legge ut bare samme verdi.

Om en f.eks har lagt ut 3 stk. 2'ere, må nestemann stikke med 3 stk - eller flere av høyere verdi. Det er om å bli kvitt alle kortene først.

Man kan velge å ikke legge på - da sier man PASS...om man f.eks vil spare på Ess'ene sine til større mengder etc.

Den som i en runde legger på det største, og ingen fler kan - den skyver så de kortene som er lagt på bordet - vekk i en haug. og kan legge ut den laveste man har - evnt. en "enkling" som kan være vanskelig å stikke med.

Det krever litt strategi i dette spillet, noe som er artigere jo flere Baileys man har tatt! *s*

Det er en som blir kvitt kortene sine først (har vunnet runden), men de andre fortsetter til ingen har kort igjen. den som legger på sist har tapt.

Den som har tapt runden får en bokstav skrevet opp "N"...som til slutt kan blir "NEGER"

Neste runde starter med at den som tapte må dele ut, og gi sine 2 beste kort til den som vant omgangen, og den som vant må gi sine 2 laveste til den som tapte.

Det er skikkelig moro, selv om det er et teit navn :-)

Du skrev "Den som har tapt runden får en bokstav skrevet opp "N"...som til slutt kan blir "NEGER""

===============

Dette er klart rasistisk, og du burde tenke på de 60.000 sultne kattene som dør i Afrika hver sommer. Nå tror jeg ikke på lilla kaniner lenger heller.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...