Gå til innhold

Merker eller ikke


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Parkett og heltre er fint, men det blir merker bare du ser på det...

Vi har furugulv i stuen, og det er helvete på jord, og vi har ikke engang barn ennå... Det blir merker bare du mister en skje i gulvet.

Parket er ok, blir merker der også, i tillegg til at det må slipes og lakkes og er tungt å legge, for ikke å snakke om prisen...

Allov laminat er min favoritt, det har vi på kjøkkenet, og den tåler vann, er pen, lett å rengjøre, vi har råd til å bytte den ut om vi blir lei, samtidig som den den er superlett å legge.

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken laminat er det du snakker om? Vi har laminat i kjellerstua og på rommet til sønnen vår. Jeg vasker gulvet med mopp og heller selvsagt vann på gulvet. Sambo har gitt meg beskjed om å bruke mindre vann, men det tok en stund før jeg husket det. Så nå er gulvet på rommet til sønnen vår blitt ødelagt. Det har est opp i skøyten og er tydelig vannskadet. Så jeg lurer da på om det er forskjell fra merke til merke? Vil nemlig ha laminat på kjøkkenet og i stua også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener sikkert ALLOC? ser C og V er ved siden av hverandre på tastaturet.

Vi er også fornøyd med laminat, -men husker ikke hvilket merke vi har. Men vi har mistet noe tungt på gulvet, og da har det blitt slått av et "skår"...men skitt au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Laminat er greit, men litt "livløst". Valgte det(Pergo) i flere rom da ungene var små pga av slitestyrken. Noen nesten usynlige riper er det, men det har holdt seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken laminat er det du snakker om? Vi har laminat i kjellerstua og på rommet til sønnen vår. Jeg vasker gulvet med mopp og heller selvsagt vann på gulvet. Sambo har gitt meg beskjed om å bruke mindre vann, men det tok en stund før jeg husket det. Så nå er gulvet på rommet til sønnen vår blitt ødelagt. Det har est opp i skøyten og er tydelig vannskadet. Så jeg lurer da på om det er forskjell fra merke til merke? Vil nemlig ha laminat på kjøkkenet og i stua også.

OOoooooops ! Har du virkelig gjort det??? Stått og helt vann ut fra bøtta og ned på laminatgulvet???

Ja, da har du nok ødelagt det, ja. *stønn* Du skulle nok spurt før du gjorde det, Solsikke :-)

Laminatgulv (vi har det også; Pergo) skal kun vaskes over med en GODT OPPVRIDD klut! Selv en litt for våt klut kan gi skader, fordi vannet trekker ned i skjøtene og får dem til å svelle opp. Etter en tid er resultatet et ødelagt gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Du mener sikkert ALLOC? ser C og V er ved siden av hverandre på tastaturet.

Vi er også fornøyd med laminat, -men husker ikke hvilket merke vi har. Men vi har mistet noe tungt på gulvet, og da har det blitt slått av et "skår"...men skitt au.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Hvilken laminat er det du snakker om? Vi har laminat i kjellerstua og på rommet til sønnen vår. Jeg vasker gulvet med mopp og heller selvsagt vann på gulvet. Sambo har gitt meg beskjed om å bruke mindre vann, men det tok en stund før jeg husket det. Så nå er gulvet på rommet til sønnen vår blitt ødelagt. Det har est opp i skøyten og er tydelig vannskadet. Så jeg lurer da på om det er forskjell fra merke til merke? Vil nemlig ha laminat på kjøkkenet og i stua også.

Jeg har brukt Alloc laminat på kjøkkenet, og er storfornøyd...

Vi kjøpte det på tilbud fordi vi MÅTTE ha nytt gulv, og hadde tenkt å bytte det til noe annet etterhvert, men nå er jeg så fornøyd at jeg ikke vil bytte...

Har også en bekjent som bygger hus, og skal ha det på 600m2, altså i alle rom.

Det finnes jo masse forskjellige farger å velge mellom, og jeg synes faktisk det er viktigere at det holder en stund og tåler å bli brukt, enn at det muligens ser litt livløst ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken laminat er det du snakker om? Vi har laminat i kjellerstua og på rommet til sønnen vår. Jeg vasker gulvet med mopp og heller selvsagt vann på gulvet. Sambo har gitt meg beskjed om å bruke mindre vann, men det tok en stund før jeg husket det. Så nå er gulvet på rommet til sønnen vår blitt ødelagt. Det har est opp i skøyten og er tydelig vannskadet. Så jeg lurer da på om det er forskjell fra merke til merke? Vil nemlig ha laminat på kjøkkenet og i stua også.

Da har dere neppe Alloc. Jeg har original Alloc - klikkegulv med metalskinner. Disse bordene er satt inn med voks på alle kanter og tåler ganske mye søl.

Har det på stua, kjøkkenet og i vindfanget. Det var veldig dyrt da jeg kjøpte det, men vel verdt pengene :-)

På soverommene til ungene har jeg lagt Pergo. Det gulvet er kaldere enn Alloc'en og kvaliteten er heller ikke like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laminat er det desidert styggeste jeg ser! I tillegg er det ubehagelig å gå på, knallhardt for små barn (og andre) å falle på, det spiser sokker og tåler væte dårlig.

Ser ut som den billige og dårlige faken det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Laminat er det desidert styggeste jeg ser! I tillegg er det ubehagelig å gå på, knallhardt for små barn (og andre) å falle på, det spiser sokker og tåler væte dårlig.

Ser ut som den billige og dårlige faken det er.

Spiser sokker?

Furugulvet er mye verre enn laminat når det gjelder det... Det får man jo flis også om man er riktig heldig...

Om du ikke legger laminaten rett på mur, så blir den ikke så hard å trå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...