Gå til innhold

jeg klarer ikke å la vær å like Solsikke og Sør


flisa

Anbefalte innlegg

Selv om Solsikke er redd for negre, men vet det ikke selv, ....og Sør er livredd for at noen i det hele tatt skal TENKE at en neger (unnskyld, -afro-amerikaner) er mørk og skummel på en gate hvor gatelyset har gått...for en bonde på byen....

De har så vanvittig forskjellig utgangspunkt disse to, sikkert også vidt forskjellige liv i RL, de har opplevd vidt forskjellige ting opp igjennom årene! :-)

Slik jeg leser det, UTEN at jeg kjenner noen av dem personlig, er at Solsikke er veldig opptatt av familien sin og har et sinne og en sårhet i forhold til sine barn. Hun vil så gjerne bære dem på sine hender gjennom skole og livet deres, og går nesten i oppløsing om noen ikke liker dem, eller erter dem. Jeg forstår henne godt, selv om jeg ikke er den hissige typen hun er, når det gjelder å forsvare ungene mine. (sikkert fordi hun er Nordlenning og jeg er utflytta (utvanna) trønder :-))

Sør har ikke noe A4-liv, antar jeg - han har opplevd mer enn de fleste av oss her oppe i steinrøysa. Han vrir seg når han leser at vi kanskje "går på" mye av den propagandaen vi leser om eller ser på tv, vi som har vært så langt som til Mallorca og bare møtt skumle øl-selgere på stranda....åååååå, han vil så gjerne at vi skal se SANNHETEN, og jeg er aldeles sikker på at han har vasset i akkurat den elendigheten han sier han har vasset i, døende barn, våpen etc. ¨

Jeg tror ikke han har sansen for hekleoppskrifter når det finnes så mye feil her i verden som skulle vært gjort noe med!

Vi "normale DOL'ere" (om det finnes) har ikke lyst, ork eller kanskje mulighet for å ta inn over oss denne virkeligheten som vi bare har sett en bitteliten flik av, Vi har kanskje ikke sett et dødt menneske en gang?

Jeg tror begge er GODE mennesker, som bare vil det beste, og derfor liker jeg dem begge, -enda det er litt rart å si det *s* Men ille moro hadde det vært å gått på bar med de to! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meget godt observert og beskrevet flisa:-)

Også jeg tror det kunne vært både morsomt og hyggelig å møtt de begge under litt andre omstendigheter enn her på DOL.

Jeg tror det er veldig lett å få en total missoppfattning av et menneske her på DOL - på samme måte som det er lett å få en total missoppfatning av noen eller noe gjennom hva du leser i media....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk flisa:o) Men jeg er ikke redd negre*s* Så faktisk en svært pen neger her om dagen. Ja han var faktisk vakker, klare rene trekk og nydelig øyne. Og du og du for en god aftershave han brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk flisa:o) Men jeg er ikke redd negre*s* Så faktisk en svært pen neger her om dagen. Ja han var faktisk vakker, klare rene trekk og nydelig øyne. Og du og du for en god aftershave han brukte.

Joda - du er redd dem! - OG du er litt forundret over at han FAKTISK var pen....slik oppfattes det du skrev nå...enda du egentlig sikkert bare sier til meg at du så en mørk kjekkas her om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk flisa:o) Men jeg er ikke redd negre*s* Så faktisk en svært pen neger her om dagen. Ja han var faktisk vakker, klare rene trekk og nydelig øyne. Og du og du for en god aftershave han brukte.

*Ler*

Ved å svare noe sånt på et innlegg som flisa skriver til deg, så sier vel det noe om dine fordommer.

"Jeg er ikke redd for negre fordi jeg så en pen neger her om dagen...".

Vel, jeg er ville ikke vært i høy i hatten om jeg var ute en dag og plutselig møtte på en rasende tiger, men det vil ikke si at jeg ikke synes at tigre er nydelige dyr.

På den annen side så skulle jeg ha hatt noe annet enn Champingjong på pizzaen min om jeg på høylys dag skulle møte på en tiger i Oslos gater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

He, he, du flisa, du flisa. ;-)

Min drømmedate:

1. Ta med Solsikke på en pubcrawl i St Pauli, Hamburg.

2. Slepe Sør med meg på en landskamp i fotball.

Ja, også plattdans med flisa i Strømstad! Vorspiel i Sibylla selvsagt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he, du flisa, du flisa. ;-)

Min drømmedate:

1. Ta med Solsikke på en pubcrawl i St Pauli, Hamburg.

2. Slepe Sør med meg på en landskamp i fotball.

Ja, også plattdans med flisa i Strømstad! Vorspiel i Sibylla selvsagt. ;-)

3. Fotball VM-date med meg, og Gudfaren mellom kampene.

Øl er en selvfølge! :)

Det burde vel egentlig stått som nummer 1!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

3. Fotball VM-date med meg, og Gudfaren mellom kampene.

Øl er en selvfølge! :)

Det burde vel egentlig stått som nummer 1!

:)

Oops! Beklager glippen, SDD, he he.

Selvsagte ting sier seg selv.

Bayer, takk. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler*

Ved å svare noe sånt på et innlegg som flisa skriver til deg, så sier vel det noe om dine fordommer.

"Jeg er ikke redd for negre fordi jeg så en pen neger her om dagen...".

Vel, jeg er ville ikke vært i høy i hatten om jeg var ute en dag og plutselig møtte på en rasende tiger, men det vil ikke si at jeg ikke synes at tigre er nydelige dyr.

På den annen side så skulle jeg ha hatt noe annet enn Champingjong på pizzaen min om jeg på høylys dag skulle møte på en tiger i Oslos gater.

Hallo det var jo ikke derfor jeg skrev det om den pene negern da. Det skrev jeg jo bare fordi det var flisa som skrev innlegget.

Jeg er ikke redd negre i det hele tatt. Jeg kan ikke si om jeg ville ha vært redd dem om jeg traff dem i deres eget hjemland siden jeg ikke har vært så mange plasser. Men jeg er ikke redd dem her i alle fall.

Det jeg er redd og som jeg aldri har lagt skjul på er volden. Jeg er faktisk ekstremt redd for volden og har mange ganger tenkt tanken at det er galskap å få barn så lenge verden er fylt med så mye galskap og vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - du er redd dem! - OG du er litt forundret over at han FAKTISK var pen....slik oppfattes det du skrev nå...enda du egentlig sikkert bare sier til meg at du så en mørk kjekkas her om dagen. :)

Nei flisa jeg er ikke redd dem og jeg er ikke forundret over at jeg syntes han var pen. Har sett mange pene sorte menn jeg*s*

Og ja det var svært dumt å fortelle deg det i dette innlegget, ser det kan tolkes helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, du flisa, du flisa. ;-)

Min drømmedate:

1. Ta med Solsikke på en pubcrawl i St Pauli, Hamburg.

2. Slepe Sør med meg på en landskamp i fotball.

Ja, også plattdans med flisa i Strømstad! Vorspiel i Sibylla selvsagt. ;-)

Tørr jeg reise til Hamburg alene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Tørr jeg reise til Hamburg alene da?

Du reiser ikke aleine, vettu. Du blir med meg på en trailerhaik. Billig og grei måte å komme seg fra sted til sted på.

Problemet er Bodø - Haugesund, der må du nok ut med en anseelig mengde grunker for en flybilett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr jeg reise til Hamburg alene da?

Du har jo retvizan med deg! ;-) Kunne godt ha vært med jeg også for jeg har vært på Reperbahn midt på natta og på tivoli i St. Pauli *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Du har jo retvizan med deg! ;-) Kunne godt ha vært med jeg også for jeg har vært på Reperbahn midt på natta og på tivoli i St. Pauli *S*

Mener du Hamburger Dom? Det tivoliet kommet til Hamburg ca 4 ganger i året. Jeg elsker det tivoliet, rusle rundt og spise all verdens snadder fra de ulike bodene. Det ligger en irsk pub i nærheten, Shamrock, der gikk vi alltid etter dom-besøket og spiste Irish Stew.

*mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Hamburger Dom? Det tivoliet kommet til Hamburg ca 4 ganger i året. Jeg elsker det tivoliet, rusle rundt og spise all verdens snadder fra de ulike bodene. Det ligger en irsk pub i nærheten, Shamrock, der gikk vi alltid etter dom-besøket og spiste Irish Stew.

*mimre*

Det vet jeg ikke, men stort var det og lå i St. Pauli, jeg var der en påske. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker dem, jeg synes de er så "korte" at det grenser til det morsomme.

Liker deg også jeg! *klem*! :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? At Solsikke er dum, men at du liker henne for det?

Jeg ser at man kan tolke flisas innlegg dit henn at hun mener jeg er dum. Det får så være hennes sak om hun mener det. Men jeg velger å tro at hun ikke mener jeg er dum, naivt? Blåøyd ja kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, du flisa, du flisa. ;-)

Min drømmedate:

1. Ta med Solsikke på en pubcrawl i St Pauli, Hamburg.

2. Slepe Sør med meg på en landskamp i fotball.

Ja, også plattdans med flisa i Strømstad! Vorspiel i Sibylla selvsagt. ;-)

Meg da? *sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...