Gå til innhold

Mistenkt for tyverier på jobben


Gjest Ingen tyv

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen tyv

I en lengre periode har det foregått endel tyverier på skolen der jeg jobber(SFO). Dette har vært svært vanskelig og har vært med på å skape en ekkel stemning blant oss ansatte til tider. Alt fra lommebøker, penger liggende på kontoret og medisiner er blitt stjålet. Nå i sommerferien er det jeg som har fått ansvaret for pengene som vi skal dra på turer for. Pengene ligger i 5 seperate konvolutter med en viss sum i hver konvolutt. Jeg er den eneste, utenom servicepersonell som har tilgang til kontoret. I dag da jeg skulle ned å hente den ene konvolutten, oppdager jeg med vantro at denne ene er forsvunnet. Siden jeg var den eneste med tilgang til kontoret, vil jeg jo sefølgelig bli automatisk mistenkt for å ha tatt konvolutten, blandt de andre ansatte. De har ikke sagt direkte at de mistenker meg, men dette plager meg noe helt vanvittig. Lurer derfor på om noen har ett godt tips for hvordan å bli renvasket for slike beskyldninger, uten å måtte leke detektiv i all framtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glimmer

For en lei situasjon du er i... :/ Det finnes vel ingen enkel løsning, annet enn at oppfører deg som normalt og bedyrer din uskyld ved direkte spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er den eneste utenom servicepersonell..."

Jaha. For deg er vel saken grei. Du vet jo at det ikke er du, ergo må det være noen blant servicepersonalet.

Hvordan man håndterer slike tyverier på en arbeidsplass vet jeg ikke, om det f.eks. er aktuelt å kalle inn politiet.

Du kan jo bare påpeke det åpenbare i saken for dine kolleger. Du er den eneste av dem som har tilgang. Ville du virkelig vært så dum og komplett korka at du da stjal de pengene..??

Nei, rett heller blikket mot de andre i servicesektoren. Sett opp en felle. Merk noen sedler, og legg i skuffen. Når de blir borte, sjekker dere pengene servicepersonalet har på seg.

Om det er tillatt, vet jeg ikke. Hør med rektor. Det må det jo være verdt, for din del? Det er i DIN interesse å få tatt de skyldige, så mistanken ikke faller på deg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paa iobben var det stadig svinn i en bruskasse. I all hemmelighet ble det rigget opp kamera med videospiller. Det viste seg at vaskedama var tyven.

Helt ulovlig aa sette opp kamera slik, men hun gikk selvsagt ikke videre med akkurat den saken. Hun fikk umiddelbart sparken i rengiøringsselskapet ogsaa.

Rigg opp kamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen tyv

For en lei situasjon du er i... :/ Det finnes vel ingen enkel løsning, annet enn at oppfører deg som normalt og bedyrer din uskyld ved direkte spørsmål.

Takk for all støtte og gode råd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hva med å låse inn pengene i et sikkert skap? (arkivskap?) eller beautybag for den saks skyld.. Med kun én med tillgang til nøkkel/kode? Blir det penger borte da er ikke løsningen vanskelig. Kanskje det er lurt å gi to nøkkel/kode, men ikke flere..

Kan bli vanskelig å finne ut hvem det er hvis seks - sju har tilgang til pengene.

Hadde jeg vært deg hadde jeg foreslått dette for de andre.. Og ikke nødvendigvis foreslå deg som en av tilgangen til skapet/kofferten eller hva det måtte være dere har tilgjengelig.

Det kan ikke være noen unger som har tatt det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...