Gå til innhold

Jobbe i flyselskap vz reisebyrå


Gjest modern

Anbefalte innlegg

Gjest modern

Jeg har jobbet i årevis i et flyselskap og skal nå søke jobb i reisebyrå. Jeg er livredd for ikke å strekke til dersom jeg får jobben - er det noen som har erfaring med begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare jobbet i reisebyrå, men svarer likevel:-)Jeg vet ikke hvordan det er å jobbe i flyselskap, hva slags dataprogrammer dere bruker der, men det viktigste i et reisebyrå er at du kan det programmet de bruker der. Der jeg jobbet brukte vi amadeus/smart. Vet at noen bruker sabre også. Kan du disse så klarer du deg kjempefint.

Jeg må bare si en ting da og det er at en reisebyrå jobb kan være voldsomt kjedelig. Jeg skal prøve å finne noe annet å gjøre, for det var ikke det jeg ville bruke min 3 årige reiselivsutdannelse til.Håper du får en bedre erfaring enn meg da.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest modern

Jeg har bare jobbet i reisebyrå, men svarer likevel:-)Jeg vet ikke hvordan det er å jobbe i flyselskap, hva slags dataprogrammer dere bruker der, men det viktigste i et reisebyrå er at du kan det programmet de bruker der. Der jeg jobbet brukte vi amadeus/smart. Vet at noen bruker sabre også. Kan du disse så klarer du deg kjempefint.

Jeg må bare si en ting da og det er at en reisebyrå jobb kan være voldsomt kjedelig. Jeg skal prøve å finne noe annet å gjøre, for det var ikke det jeg ville bruke min 3 årige reiselivsutdannelse til.Håper du får en bedre erfaring enn meg da.

Lykke til:-)

Takk for svar - er det kjedelig sier du - kanskje jeg bør satse på noe annet da....hva slags type reiser jobber du med? Jeg kan Amadeus men det er alt.Og jeg er ikke noen ekspert i å tyde noter. Om jeg får jobben er det hovedsaklig ferie og fritid vet du om Amadeus brukes da? Jeg trodde det var andre systemer..... Det er rart med det når man har jobbet årevis med en ting og plutselig skal til med noe nytt - jeg synes det er skremmende jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - er det kjedelig sier du - kanskje jeg bør satse på noe annet da....hva slags type reiser jobber du med? Jeg kan Amadeus men det er alt.Og jeg er ikke noen ekspert i å tyde noter. Om jeg får jobben er det hovedsaklig ferie og fritid vet du om Amadeus brukes da? Jeg trodde det var andre systemer..... Det er rart med det når man har jobbet årevis med en ting og plutselig skal til med noe nytt - jeg synes det er skremmende jeg...

Jeg har jobbet både med ferie og fritid og noe forretningsreiser. Veldig mange tar i dag vanlig rutefly når man reiser på ferie. Da bruker man amadeus eller sabre(jeg kan bare amadeus). Star tour og saga har egne systemer som er veldig enkle å lære. Jeg tror jeg brukte et par dager for å komme inn i de systemene.

Jeg syns det var kjedelig, men det er sikkert andre som syns det er ok. Det kommer nok litt ann på hvor travelt det er. Jeg jobba på et byrå hvor det ble mye dødtid og det var kjedelig.

Det er jo bare å prøvedet og hvis ikke du liker det kan du jo søke på noe nytt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...