Gå til innhold

Fliser på bad, med pingvinmotiv


Gjest flislegger

Anbefalte innlegg

Gjest flislegger

Noen som vet hvor jeg kan få sett på fliser til bad med div dyremotiv på nett?

Fant et morsomt bilde her http://cache.finn.no/mmo/3419352_2_203_3200020876573_BAD2.jpg og lurer på om noen vet hvor en kan finne slike fliser med dyr (gjerne pingviner) på?

Og JA, jeg har lett, og søkt på nett nå i 2 timer allerede. Finner mye bad, men ikke et sted med "enkeltfliser" liksom.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Det går an å male de med porselensmaling og brenne de i ovn.

Har selv forsket litt på det med dekorering av fliser og jeg og mutter'n lurer på om vi skal begynne å ta sånne maleoppdrag...

Slik at man kan bestille seg et unikt motiv som ingen andre har. Tror du det kan være et marked?? (Vi har begge jobbet/jobber med fliser, så vi har en del peiling).

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flislegger

Det går an å male de med porselensmaling og brenne de i ovn.

Har selv forsket litt på det med dekorering av fliser og jeg og mutter'n lurer på om vi skal begynne å ta sånne maleoppdrag...

Slik at man kan bestille seg et unikt motiv som ingen andre har. Tror du det kan være et marked?? (Vi har begge jobbet/jobber med fliser, så vi har en del peiling).

Mvh.

At jeg ikke tenkte på det. Jo, ja, tipper det kan være et marked for det.

Finner jeg ikke pingvinene "mine" så tar jeg kontakt med deg ;) Jeg kan jo være din/deres første kunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

At jeg ikke tenkte på det. Jo, ja, tipper det kan være et marked for det.

Finner jeg ikke pingvinene "mine" så tar jeg kontakt med deg ;) Jeg kan jo være din/deres første kunde?

Kunne vært kjempegøy. Har stoor interesse for pingviner selv... Har faktisk samlet på dem og malt pingviner før!

;-)

Hvis du vil ha den, er e-mailen min: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flislegger

Kunne vært kjempegøy. Har stoor interesse for pingviner selv... Har faktisk samlet på dem og malt pingviner før!

;-)

Hvis du vil ha den, er e-mailen min: [email protected]

Kom over denne linken nå http://www.terraart.no/Fliser/flisemaleri.htm

Mailadr er notert ;)

Vil ikke røpe hvem jeg r nå. Noen kan jo tro jeg er sprø om jeg vil ha pingviner på badeveggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aina E

Kom over denne linken nå http://www.terraart.no/Fliser/flisemaleri.htm

Mailadr er notert ;)

Vil ikke røpe hvem jeg r nå. Noen kan jo tro jeg er sprø om jeg vil ha pingviner på badeveggen ;)

Kult, det har jeg aldri sett før i Norge...

Men vi kom nettopp hjem fra Portugal, og der var det som beskrevet på web-sidene masse "flisekunst" overalt.

Lurer litt på metoden for å få fargene holdbare og vaskbare. Jeg vet at den portugisiske metoden egner seg lite for vask og slitasje, men vi har også diskutert forskjellige metoder og hvis vi setter i gang med prosjektet vårt, finner vi nok ut av det.

Jeg vet bl.a. at det finnes fliser med en spesiell glasur, som holder ekstra godt på fargen, men disse er også vanskelige å få tak i i Norge.

Som nevnt; Spør når du har bestemt deg, så skal jeg fortelle deg hvor langt vi er kommet i planleggingen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisleggern

Kult, det har jeg aldri sett før i Norge...

Men vi kom nettopp hjem fra Portugal, og der var det som beskrevet på web-sidene masse "flisekunst" overalt.

Lurer litt på metoden for å få fargene holdbare og vaskbare. Jeg vet at den portugisiske metoden egner seg lite for vask og slitasje, men vi har også diskutert forskjellige metoder og hvis vi setter i gang med prosjektet vårt, finner vi nok ut av det.

Jeg vet bl.a. at det finnes fliser med en spesiell glasur, som holder ekstra godt på fargen, men disse er også vanskelige å få tak i i Norge.

Som nevnt; Spør når du har bestemt deg, så skal jeg fortelle deg hvor langt vi er kommet i planleggingen vår.

Psst, du har mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

Psst, du har mail.

Hm. Har jeg?

Får ingen mail jeg... Det kommer ingenting når jeg kikker i innboksen min... Har du sendt en nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisleggern

Hm. Har jeg?

Får ingen mail jeg... Det kommer ingenting når jeg kikker i innboksen min... Har du sendt en nå??

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisleggern

Mystisk... Til denne adr: [email protected]??

Har du lagt ved noe vedlegg? For det er mulig hotmail-serveren ikke godtar mailen fordi den kanskje er for stor...

Ja, til den adressen. Ikke noe vedlegg heller. Mailen ble på ca 3 kb. Så står det i sendtboksen min iallfall.

Kan prøve å sende den igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom over denne linken nå http://www.terraart.no/Fliser/flisemaleri.htm

Mailadr er notert ;)

Vil ikke røpe hvem jeg r nå. Noen kan jo tro jeg er sprø om jeg vil ha pingviner på badeveggen ;)

Jeg har malt et helt sånt motiv - over kjøkkenbenken der mine foreldre bodde før- Veldig enkelt - man bare legger flisene sammen i en kasse - med bittelitt fugemellomrom - og så maler man over det hele. Veldig viktig å lage en skikkelige sånn "male/frakte-kasse" -for det skal brennes også!

Joda - jeg har sett Aina E's "strek" - og jeg hadde trygt overlatt pingvinproduksjonen til henne.......spør henne om å få dem i "bobler" - hun er god på det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisleggeren

Jeg har malt et helt sånt motiv - over kjøkkenbenken der mine foreldre bodde før- Veldig enkelt - man bare legger flisene sammen i en kasse - med bittelitt fugemellomrom - og så maler man over det hele. Veldig viktig å lage en skikkelige sånn "male/frakte-kasse" -for det skal brennes også!

Joda - jeg har sett Aina E's "strek" - og jeg hadde trygt overlatt pingvinproduksjonen til henne.......spør henne om å få dem i "bobler" - hun er god på det! :-)

"bobler"? Pingviner i såpebobler liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bobler"? Pingviner i såpebobler liksom?

ja, bare spør henne - de er stilige! :-)

noen store kunne du hatt - og noen som "satt innestengt i bobler" Hun har noen knallfine av nisser som sitter fast og svever avgårde i slike bobler - og DET må jo passe på et bad? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisleggeren

ja, bare spør henne - de er stilige! :-)

noen store kunne du hatt - og noen som "satt innestengt i bobler" Hun har noen knallfine av nisser som sitter fast og svever avgårde i slike bobler - og DET må jo passe på et bad? :-)

Ja, jo, sånn ja :-)

Oki, skal tenke på saken. Jeg er bare på "forskerstadiet" ennå, så jeg får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

ja, bare spør henne - de er stilige! :-)

noen store kunne du hatt - og noen som "satt innestengt i bobler" Hun har noen knallfine av nisser som sitter fast og svever avgårde i slike bobler - og DET må jo passe på et bad? :-)

Heh. *rødme litt* Takk!

Det var jo faktisk en god idè...

Tror jeg skal mekke litt videre på boble-prosjektet.

Har forøvrig malt ferdig et annet maleri nå. Litt sånn psykedelisk det også, men du vet jeg og portrettmaling f.eks. Funker dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du får akkurat pingvin motivet, men leser av tråden at du/dere vurderer å få dem malt.

Det kan faktisk anbefales. Når vi flisla badet nå i våres, bestilte jeg håndmalte fliser - og ikke ble det noe særlig dyrere enn masseproduserte heller.

Vi er litt originale på "barnebadet" så vi fikk malt søte troll, som forestiller oss selv og våre nærmeste.

Hun som malte har store fliser med damemotiv på - á la greske gudinner - skikkelig lekkert.

Alt kan males - og det holder fint i vask. Det blir brent i ovn mange ganger, så det er ingen fare for at det skal bli slitt - før jeg er lei, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...