Gå til innhold

Bytte fastlege ?


Gjest ova

Anbefalte innlegg

Den forrige legen min sluttet, og jeg fikk fastlege ifjor.Jeg føler meg ikke helt vel med denne legen.Han er vel både grei og real,men det er noe som ikke helt stemmer, synes jeg. Tror han forklarer for lite, går derifra og ikke riktig forstår sammenhengen Forstår ikke helt hva jeg skal spørre om når det dukker opp noe nytt- Nå har jeg mistanke om at jeg et år har gått på medisiner som jeg reagerer på, Har forsøkt å nevne dette, men det var influensa. Nå har jeg ihvertfall funnet ut at slike birkninger kan komme - har betilt time, får den om 2 1/2 mnd.

Tror han har svært mange pasienter.

Har ved et par anledninger vært til en annen lege ved senteret, når han selv hadde vært svært opptatt, Ja, jeg kunne tenkt meg å gå til denne andre, men det går jo ikke an.( felles venterom)

Det er 2 andre sentre i byen, men jeg kjenner ingen av legene der.

Hva ville dere DOLere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan bytte til en annen lege selv om han har samme venterom som din nåværende.

Jeg gjorde det selv i sin tid, har ikke mottatt brevbomber eller anonyme telefonoppringninger i ettertid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville prøvd en lege på det andre senteret jeg.

Ja, det blir vel helst det.

Det er bare så ekkelt at denne fastegen min bor i strøket her, og jeg treffer ham i butikken.

Men når man føler at ikke alt er helt som det skal, må man jo gjøre noe med det. Savner den gamle, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bytte til en annen lege selv om han har samme venterom som din nåværende.

Jeg gjorde det selv i sin tid, har ikke mottatt brevbomber eller anonyme telefonoppringninger i ettertid :-)

Vet ikke om jeg har mot til det. Blir ikke det innmari ekkelt da ? De er visst kompiser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har mot til det. Blir ikke det innmari ekkelt da ? De er visst kompiser også.

Du kjøper en tjeneste hos legen din, jeg tror helt sikkert han er så profesjonell at han takler at en av kundene hans velger en annen leverandør.

Du er nok ikke den første kunden hans som velger å bytte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjøper en tjeneste hos legen din, jeg tror helt sikkert han er så profesjonell at han takler at en av kundene hans velger en annen leverandør.

Du er nok ikke den første kunden hans som velger å bytte :-)

Jeg skal i allefall undersøke litt nå- hvem som eventuelt har ledig. Hvis han jeg ønsker skulle ha ledig kapasitet, ville jeg prøve å spørre ham

hva han mener om et slikt bytte

for jeg tror han forstår om jeg ikke sier det direkte.

Ellers skal jeg undersøke litt om ventetider hos eventuelle andre- og forhøre meg litt ellers.

Vet du forresten hvor man henvender seg ved slikt bytte-

det lokale trygdekontor eller fylkeslegen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i allefall undersøke litt nå- hvem som eventuelt har ledig. Hvis han jeg ønsker skulle ha ledig kapasitet, ville jeg prøve å spørre ham

hva han mener om et slikt bytte

for jeg tror han forstår om jeg ikke sier det direkte.

Ellers skal jeg undersøke litt om ventetider hos eventuelle andre- og forhøre meg litt ellers.

Vet du forresten hvor man henvender seg ved slikt bytte-

det lokale trygdekontor eller fylkeslegen ?

Jeg er ikke sikker på hvor du henvender deg for å bytte, selv vil jeg beholde fastlegen min så lenge jeg bare kan.

Legg bort dårlig samvittighet og bytt til den legen du vil ha, det er da din helse du skal ta hensyn til - og ikke legens eventuelle sårede følelser!!! Tviler på at legen ville skjenke deg en eneste tanke om han valgte å slutte som lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvor du henvender deg for å bytte, selv vil jeg beholde fastlegen min så lenge jeg bare kan.

Legg bort dårlig samvittighet og bytt til den legen du vil ha, det er da din helse du skal ta hensyn til - og ikke legens eventuelle sårede følelser!!! Tviler på at legen ville skjenke deg en eneste tanke om han valgte å slutte som lege...

Det var kanskje dette som skulle til , Libra !

Jeg forsøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje dette som skulle til , Libra !

Jeg forsøker.

Bra!

Det er en del av legens jobb å takle at pasientene hans bytter lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...