Gjest lei av smerter i ryggen Skrevet 11. oktober 2000 Del Skrevet 11. oktober 2000 Hei jeg er en mann på 35 år og har hatt smerter i ryggen siden mai måned, og er sykemeldt siden den gang. Jeg ble lagt inn i hui og hast på SIA i mai hvor de fjernet blindtarmen. Legene trodde blindtarmen forårsaket smertene. Jeg tror de tok feil, jeg har ikke fått en ordentlig tilbakemelding på det. Jeg har blitt noe bedre siden i sommer men jeg har fremdeles mye vondt i i korsryggen. Jeg er litt hoven i korsryggen og veldig øm Jeg går til fysioterapeut som jeg synes hjelper noe. Jeg har nå vært hos rygg spesialist hvor han sa at det er mulig at det er en midtstilt skiveprolaps. Jeg skal ta en MR undersøkelse i slutten av denne måneden. Mitt spørsmål er: Hva er en prolaps ? Om det er en prolaps, kan man da operere, og i så fall hvilke resultater foreligger på området ? Smertene i korsryggen er veldig opp og ned, noen dager er bedre enn andre, virker prolaps på den måten ? Om man har vondt i nervene vil det synes på MR ? Jeg er sliten av å ha smerter - jeg håper at man kan finne ut hva det er, og på den måten gjøre noen tiltak som lindrer smertene. Hilsen en som har smerter i ryggen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6458-smerter-i-rygg-mulig-prolaps/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 12. oktober 2000 Del Skrevet 12. oktober 2000 Kjære lei av smerter i ryggen. Prolaps er det samme som skiveutglidning.Hvis skiveutglidningen medfører lammelse i blære og/el.benmuskulatur må pasienten umiddelbart inn på sykehus med tanke på operasjon av tilstanden.Dette er svært sjeldent nødvendig.Hvis pasienten på tross av langvarig konservativ behandling dvs.fysioterapi,trening i gruppe i varme bad,akupunktur,kiropraktikk og medisiner har store plager,vil man vurdere operasjon.Utfallet av en evnt.operasjon er usikkert.Noen blir bedre,noen har de samme plagene og noen blir til og med verre.Smerteintensitetetn kan helt riktig variere.MR vil vise om nervene ligger i klem. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sand,lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6458-smerter-i-rygg-mulig-prolaps/#findComment-33017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Min kone har hatt til dels store smerter i korsrygg og høyre ben, og har fått diagnosen skiveprolaps. Hun føler seg nummen og svak i høyre ben. Hun har nå vært sengeliggende i en ukes tid og lurer på hva som er den beste behandlingen for å bli kvitt plagene. Bør hun holde sengen eller er det bedre å være oppe og gå litt rundt omkring. Når hun er sengeliggende, er det best å ligge rett ut på ryggen eller bør hun variere litt ved å ligge på siden. Hvor lenge tar det vanligvis før smertene gir seg, og hvor store er sjansene for full restitusjon, med eller uten operasjon. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6458-smerter-i-rygg-mulig-prolaps/#findComment-103885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.