Gå til innhold

Kjempedilemma (om jobb)


Gjest Problemfylt greie

Anbefalte innlegg

Gjest Problemfylt greie

Har noen råd å gi meg før jeg blir helt koko. Jeg er blitt tilbudt en jobb som er forholdsvis bra, den er sikker og greitt betalt, men ikke så interessann. Og den ligger en 35 min. togtur unna der jeg bor. Denne må jeg gi svar om jeg vil ha innen 5. august.

Problemet er at det er en jobb jeg svært gjerne vil ha i byen hvor jeg bor som er 5 min å gå, interessann og også sikker, men jeg har ikke vært til intervju og de som skal ha intervjuene er på ferie til 5. august. Innen da må jeg jo ha sagt ja eller nei til den jeg har fått.

Jeg har jo lyst til å spørre om jeg kan få utsatt den svarfristen, men er det ufint og upassende? Jeg har jobbet i den jobben i sommer så jeg er på huset, men føler likevel at det tar seg dårlig ut. Det kan jo ta tid før den andre jobben har bestemt seg også. Sommerjobb engasjementet skulle gått ut 31.08. kan jeg be om utsettelse på svarfristen til det eller hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i omtrent samme situasjon på begynnelsen av sommeren... Det jeg gjorde, var å si ja til den første jobben, og så tenkte jeg at hvis jeg fikk den andre jobben kunne jeg si opp den første jobben. De tar jo høyde for at folk ikke kan begynne å jobbe før etter en oppsigelsestid uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problemfylt greie

Var i omtrent samme situasjon på begynnelsen av sommeren... Det jeg gjorde, var å si ja til den første jobben, og så tenkte jeg at hvis jeg fikk den andre jobben kunne jeg si opp den første jobben. De tar jo høyde for at folk ikke kan begynne å jobbe før etter en oppsigelsestid uansett...

Jeg har tenkt på den løsningen ja. Det er vel kanskje den beste også. Men jeg føler meg litt slem hvis jeg sier ja og så hopper av. Men i dette tilfellet bør man vel kun tenke på seg selv uansett, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på den løsningen ja. Det er vel kanskje den beste også. Men jeg føler meg litt slem hvis jeg sier ja og så hopper av. Men i dette tilfellet bør man vel kun tenke på seg selv uansett, ikke sant?

Det var det jeg tenkte og. Jeg er litt frekk som først takker ja og så vil si opp så fort jeg får et bedre tilbud. Men hvorfor ikke? Du kan ikke si nei takk til jobben, for tenk om du ikke får den andre? Så da må du vel bare si ja takk og så se hva som skjer.

I mitt tilfelle sa jeg ta takk til den første jobben og blei ikke engang innkalt på intervju til den jobben jeg helst ville ha. Men nå har jeg iallefall en jobb og en inntekt, og det er bra :) Så får jeg bare si heldiggris til han som fikk jobben jeg hadde lyst på.

Men det er ikke bare lett... Lå våken i mange timer for å finne ut hva jeg skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problemfylt greie

Det var det jeg tenkte og. Jeg er litt frekk som først takker ja og så vil si opp så fort jeg får et bedre tilbud. Men hvorfor ikke? Du kan ikke si nei takk til jobben, for tenk om du ikke får den andre? Så da må du vel bare si ja takk og så se hva som skjer.

I mitt tilfelle sa jeg ta takk til den første jobben og blei ikke engang innkalt på intervju til den jobben jeg helst ville ha. Men nå har jeg iallefall en jobb og en inntekt, og det er bra :) Så får jeg bare si heldiggris til han som fikk jobben jeg hadde lyst på.

Men det er ikke bare lett... Lå våken i mange timer for å finne ut hva jeg skulle gjøre.

Jeg kommer nok til å gjøre som du sier. Jeg kan jo ikke sette jobben jeg har fått på spill for jeg vet jo ikke om jeg får den andre. Så for jeg bare være frekk og slem hvis jeg får den jeg vil ha og må si opp etter 1 mnd eller så....

Takker for råd! Det hjelper å høre andres synspunkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet litt om hvordan det der kjennes, er midt oppi det nå. Jeg har varslet arbeidsgiveren som allerede har gitt meg et tilbud at jeg ikke kan akseptere før etter jeg har vært på intervju på en annen jobb (har fått dato som jeg skal dit). Og det var greit! (Utrolig nok, kanskje?)

Jeg ønsker deg all mulig lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Jeg var arbeidsledig noen måneder for to år siden. Plutselig ble jeg oppringt og spurt om jeg var interessert i en jobb som forsåvidt var veldig relevant ift tidligere jobb og utdanning.

Jeg var på intervju, og kunne omtrent bestemme lønna selv (innenfor rimelige rammer). MEN jeg følte ikke meg vel sammen med sjefen! det var et eller annet som skurret. Det endte med at jeg takket nei. Hadde vondt i magen i en uke...

Et par uker seiner ble jeg oppringt fra et annet firma. Her var drømmejobben! Ble innkalt til intervju, og fikk jobben! Trives kjempegodt, og jeg er sjeleglad for at jeg hadde is i magen og ventet på drømmejobben!

Over til din situasjon: Du kan gjøre som meg og takke nei og vente på drømmejobben (hvis du tør). Eller si ja, og evt ombestemme deg hvis du får den andre!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...