Gjest Jobbpysen Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Hallo ! Jeg er en gutt på 27 år som sliter mye med depresjoner og angst. Dette har ført til en del fravær fra jobben min,De er nok lei meg og mine stadige sykmeldinger. Jeg har prøvd og forklare min sykdomm til sjefen,men han tenker bare på penger og ikke mennesker. Han sa klart i fra att jeg ville bli satt bare på kveldsvakter om fraværet fortsatte.Har han lov til det? Jeg har nå vært sykmeldt noen dager og føler meg enda ikke i noe topp psykisk form akuratt så jeg vurderer og gå til legen min og få forlenget sykmeldingen min. Men samtidig er jeg redd for hva som da vil skje på jobben min,mister jeg den,kommer det bare kvelds vakter? Jeg føler meg så langt nede på grunn av arbeidsmiljøet der att jeg ikke sover om natta før jeg skal på jobb,jeg får oppkast og diare samt sterke hodesmerter. Jeg går for tiden på Nefadar men har enda ikke oppnåd ønsket dose,jeg venter også på og komme inn til samtaler med en psykiatrisk sykepleier på mitt hjemmsted,men jeg orker ikke tanken på og gå på jobben før jeg har fått greie på mine angst og depresjons problemer. Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei. Hadde vært fint med ett svar fra en fagperson også! 0 Siter
Gjest tod Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Jeg antar at du jobber i det private næringsliv - der fins det dessverre en del køddete usensible jævler av noen sjefer; det er i hvert fall min erfaring. Sjefen din har selvsagt ikke lov til å true deg med sanksjoner i form av kveldsvakter pga. sykemelding; det er tvert i mot uakseptabelt, og hvis han fortsetter med det eller setter truslene ut i livet, bør du ta kontakt med fagforbund/arbeidstilsyn. Når det er sagt, så har jeg forståelse for at du syns situasjonen er vanskelig. Jeg kan også skjønne det hvis du ikke føler at du har ork og krefter til å krangle med sjefen slik du har det nå, men du bør ikke akseptere den slags. Det høres veldig slitsomt ut å grue seg så til jobben at man ikke sover og kaster opp. Jeg skulle tro dette i sterk grad bidrar til angsten og depresjonen du beskriver? Du bør ta dette opp med legen din hvis du ikke allerede har gjort det. En forlenga sykemelding høres ikke ut som noen dum idé. Jeg har selv tidligere slitt meg ut i noen virkelig bedritne jobber som har stressa meg sånn at jeg har vært svimmel og nesten kasta opp og følt meg veldig dårlig. Det tror jeg ikke noen jobber er verd, og i ettertid ser jeg at jeg burde ha sykemeldt meg for lenge sida. Jeg ønsker deg uansett lykke til! 0 Siter
Gjest herr anti jobb Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Jeg antar at du jobber i det private næringsliv - der fins det dessverre en del køddete usensible jævler av noen sjefer; det er i hvert fall min erfaring. Sjefen din har selvsagt ikke lov til å true deg med sanksjoner i form av kveldsvakter pga. sykemelding; det er tvert i mot uakseptabelt, og hvis han fortsetter med det eller setter truslene ut i livet, bør du ta kontakt med fagforbund/arbeidstilsyn. Når det er sagt, så har jeg forståelse for at du syns situasjonen er vanskelig. Jeg kan også skjønne det hvis du ikke føler at du har ork og krefter til å krangle med sjefen slik du har det nå, men du bør ikke akseptere den slags. Det høres veldig slitsomt ut å grue seg så til jobben at man ikke sover og kaster opp. Jeg skulle tro dette i sterk grad bidrar til angsten og depresjonen du beskriver? Du bør ta dette opp med legen din hvis du ikke allerede har gjort det. En forlenga sykemelding høres ikke ut som noen dum idé. Jeg har selv tidligere slitt meg ut i noen virkelig bedritne jobber som har stressa meg sånn at jeg har vært svimmel og nesten kasta opp og følt meg veldig dårlig. Det tror jeg ikke noen jobber er verd, og i ettertid ser jeg at jeg burde ha sykemeldt meg for lenge sida. Jeg ønsker deg uansett lykke til! Tusen takk for hjelpen tod. Jeg har nå sykmeldt meg iallefal over helga da fik jeg time hos legen min så da for jeg se hva som skjer da. Jeg jobber i en kjede som butikk slakter. Der er vi underbemannet slik att det ikke er nok folk til og dekke opp sykefraværet og de blir kanskje nødt til og innkalle ansatte fra ferijen sin. Det får meg bare til og bli enda mere deppa. Hvorfor i granskauen skal det være sann da? 0 Siter
Gjest tod Skrevet 24. juli 2002 Skrevet 24. juli 2002 Tusen takk for hjelpen tod. Jeg har nå sykmeldt meg iallefal over helga da fik jeg time hos legen min så da for jeg se hva som skjer da. Jeg jobber i en kjede som butikk slakter. Der er vi underbemannet slik att det ikke er nok folk til og dekke opp sykefraværet og de blir kanskje nødt til og innkalle ansatte fra ferijen sin. Det får meg bare til og bli enda mere deppa. Hvorfor i granskauen skal det være sann da? At arbeidsplassen din er underbemanna er ikke ditt problem. Er man syk så er man syk, og da har man lov til å tenke på seg selv. Det er arbeidsplassens ledelse sitt ansvar å planlegge og sørge for at driften går sin gang, og jeg syns absolutt ikke du skal bekymre deg for dette. Du er ikke jobben din. 0 Siter
ja-rings Skrevet 24. juli 2002 Skrevet 24. juli 2002 At arbeidsplassen din er underbemanna er ikke ditt problem. Er man syk så er man syk, og da har man lov til å tenke på seg selv. Det er arbeidsplassens ledelse sitt ansvar å planlegge og sørge for at driften går sin gang, og jeg syns absolutt ikke du skal bekymre deg for dette. Du er ikke jobben din. Takker igjen for trøstende ord tod. Jeg har ringt på jobben i dag og gitt beskjed om att jeg blir sykmeldt en stund til. Jeg håper snart og få komme inn til ett senter her i komunen og få snakket med en psykiatrisk sykepleier,da for jeg se hva som skjer etter det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.