Gå til innhold

ønsket graviditet...kjære dr. Moen og andre med erfaring


littja

Anbefalte innlegg

vi har forsøkt å bli gravide i 6 mnd. nå, jeg vet at det ikke er lenge. MEN .. jeg har svært regelemessige menstruasjonssyklluser (27dg) og vet eggløsningstidspunktet rimelig godt... vi har derfor forsøkt å rette oss inn etter dette.. uten hell..

det er sååå frustrerende at jeg ikke klarer å tenke på noe annet.. snakket med en fysioterapeut som sa at vi måtte kutte ut all beregning og heller kose oss...

hvordan i all verden skal man klare dette????

jeg vil så gjerne ha en liten baby... og jeg vet at det er mange som deler de tankene...

syns du at når man har funnet eggløsnings tidspunktet og fremdeles ikke har blitt gravid, at man skal gå til legen?? enten det er allmenn praktiserende eller akupunktur...

Jeg vil så gjerne ha en liten baby at jeg blir helt gal...

hilsen en allerede håpefull mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg så innmari godt. Jeg er i akkurat samme situasjon - regelmessige sykluser, kosing på de rette dagene i et halvt år nå - nå begynner humøret og tære på...jeg klarer ikke å IKKE tenke på det.

Lykke til! Håper dr. Moen eller andre kan svare "oss" på det om å gå til lege nå (har hørt så mye om at man må vente et år..)

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste undersøkelsen av alle, er å teste mannens sædkvalitet. Råder dere til å gjør det mens dere evt. venter på å starte noe mer, det er mye mer "omstendelig og medisinsk" og utrede kvinnen.

Lykke til fra en som har vært gjennom hele pakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar. Det er IKKE lett å ikke tenke på det. Selv om vi klarte det på 3 forsøk tenkte vi/ jeg på det hele tiden. Vi klarte det den måneden jeg brukte Clear Plan, altså var det SKIKKELIG planlagt. Og jeg var veldig opptatt av det! Det skader ihvertfall ikke å ha samleie når du vet at du har eggløsning. Er også enig med den andre som ba dere om å sjekke sædkvaliteten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er helt enig med fysioterapeuten om at dere skal slappe av, ha samleie 2-3 ganger per uke og ikke tenke paa egglosning. Er det gaatt ett aar kan dere soke lege. Jeg tror ikke akupunktur har noen effekt her.

Lykke til.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...