afea Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Hei. Jeg har et spørsmål angående aircondition. Om 14dager reiser jeg til Kypros, og har nå vært små forkjølet/influensa. Jeg lurer på om noen kan gi meg gode tips angående hvordan jeg skal bruke airconditionen uten å bli syk. De siste gangene jeg har vert i syden, har jeg nemelig fått influensa/sterk forkjølelse sist uken eller når jeg kom hjem. På forhånd takk. 0 Siter
thorris Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Hei! Min erfaring er at du ikke skal kjøre på veldig kald luft. Blir det stor forskjell på ute/inne temperatur og du flyger inn og ut, så blir du syk... Unngå også å stå i selve "vinden" fra aircondition maskinen, jeg merket dette første gangen jeg brukte bil med aircondition og hadde kald lufta rett på meg, resulterte i din erfaring =) Ikke "skift luft" så ofte... prøv å holde deg på et stabilt nivå... hvis du skjønner =) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juli 2002 Skrevet 24. juli 2002 Hei! Min erfaring er at du ikke skal kjøre på veldig kald luft. Blir det stor forskjell på ute/inne temperatur og du flyger inn og ut, så blir du syk... Unngå også å stå i selve "vinden" fra aircondition maskinen, jeg merket dette første gangen jeg brukte bil med aircondition og hadde kald lufta rett på meg, resulterte i din erfaring =) Ikke "skift luft" så ofte... prøv å holde deg på et stabilt nivå... hvis du skjønner =) Jeg fikk et tips om at det var greit å la balkongdøra stå oppe når vi brukte airconditionen. Venninnen min var veldig skeptisk til å bruke den fordi hun sa hun alltid ble syk men hun ble ikke det med døra oppe. Må bare innrømme at jeg var ganske sugen på å slå den på for vi var i Tyrkia i juli og det var 48 grader om dagen og nesten 40 om kvelden. 0 Siter
thorris Skrevet 24. juli 2002 Skrevet 24. juli 2002 Jeg fikk et tips om at det var greit å la balkongdøra stå oppe når vi brukte airconditionen. Venninnen min var veldig skeptisk til å bruke den fordi hun sa hun alltid ble syk men hun ble ikke det med døra oppe. Må bare innrømme at jeg var ganske sugen på å slå den på for vi var i Tyrkia i juli og det var 48 grader om dagen og nesten 40 om kvelden. Med balkongdøra oppe er jo egentlig hele vitsen borte =) Da har ikke anlegget noen særlig virkning siden lufta blir byttet ut hele tiden. Syns det er bedre å heller stille opp temperaturen på anlegget enn å ta inn den varme luften uten i fra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.