Gå til innhold

Barnebidrag og litt til


Gjest alenemor

Anbefalte innlegg

Gjest alenemor

Hei

Min samborer og jeg har bestemt oss for å gå fra hverandre. vi har en sønn på 2 år.

Jeg tjener 280.000,- kr i året, og min samboer driver eget foretag. Han tar ut egen lønn på ca 400.000,- i året, men det sitter mer penger i verdien av selskapet og et annet firma han ikke tar ut noe overskudd av enda, men som tjener godt.

Det er bestemt at jeg skal ha sønnen vår, men far skal ha ham annenhver helg og en dag i uken.

Hva kan man kreve i barnebidrag fra far?

Vi sitter på en leilighet i dag som vi må selge. Jeg eier bare 1/5 del av den leiligheten. Det vil si at det er tvilsomt at jeg sitter på mer enn 100.000,- etter salg. Hvordan skal jeg klare å få kjøpe en ny leilighet med bare 100.000 i egen kapital?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal betale bidrag ut fra det som står som brutto-inntekt på selvangivelsen, uansett om det finnes mer han kunne tatt ut. Alle goder og ytelser blir regnet med i brutto-inntekten, så som fri bil og telefon etc.

da jeg ble skilt hadde jeg ikke noe egenkapital, men fikk god hjelp i banken til å få lån likevel, - jeg ville bygge, og brukte eget arbeid som egenkapital - og tok Husbanklån. Det var veldig gunstig, og er til å leve med i dag også - nå er vi to, men vi hadde klart å leve på en lønn.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...