Gå til innhold

Noen har stjålet hortensiaen min!!!!! (langt og sint)


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Vi kom tilbake fra to ukers ferie søndags kveld. I går ettermiddag oppdaget jeg til min forskrekkelse at den flotte blå hortensiaen (busk med store runde blomster) som jeg kjøpte for 150 kr for en måned siden var borte!

Vi har en skråning nedenfor hagen vår ned mot veien - med mange busker og blomster i. Vi har fått massse skryt for hagen vår - og jeg storkoser meg når jeg ordner og steller der. Nå er det ikke så mye som blomstrer, men hortensiaen hadde akkurat såvidt begynt å blomstre da vi reiste. Og i går så jeg altså at noen hadde tråkket i gresset nedenfor skråningen, rykket opp hel busken, og tatt den med seg!!!

Jeg var så sint så sint! Noe så frekt!

Seint i går kveld ringte det på døra. Det var naboen, som bor på andre siden av veien, med god utsikt til skråningen vår.

Hun kunne fortelle at en kveld hadde hun lagt merke til en ukjent gammel bråkete bil, som kjørte inn veien. Etter noen minutter kom den ut igjen, og stoppet ved skråningen vår. Ut hoppet et kvinnemenneske, klatret opp i skråningen vår, og røsket opp den fine busken. Naboen åpnet vinduet, og så stygt på henne. Da slang hun den fra seg, og gikk inn i bilen. Der ble det litt krangling (med sjåføren, en mann). Dama kom ut igjen, og tok busken, og slengte den inn i bilen. Så kjørte de.

Naboen min tok bilnummeret og ringte politiet. Det kunne jo være at de stjal andre ting enn blomster. Politiet skulle sende ut en bil og se etter dem. Hun hadde ikke hørt noe etter dette.

Var ikke dette toppen på frekkhet?????!!!!!

Fy søren!

De sitter vel og koser seg i en hage full av stjålne planter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f... noe så frekt, er det virkelig mulig???

Men vet du hva; hvis naboen har bilnummeret så kan du sjekke hvor eieren bor på nettet...På sidene til Brønnøysundregisteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Fy f... noe så frekt, er det virkelig mulig???

Men vet du hva; hvis naboen har bilnummeret så kan du sjekke hvor eieren bor på nettet...På sidene til Brønnøysundregisteret...

Ja, jeg vet det. Men er det lurt å kontakte dem? Det kan jo være at de da vil hevne seg og komme tilbake og ta mer enn bare en busk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det. Men er det lurt å kontakte dem? Det kan jo være at de da vil hevne seg og komme tilbake og ta mer enn bare en busk...?

Jeg syns du skal finne ut hvor de bor og dra for å se på hagen deres. Har de plantene dine i hagen ville jeg ringt på og sagt at "nå tar jeg tilbake plantene mine". Men det krever litt guts da. Alternativet er å ringe og skjelle dem ut, men jeg har mer sans for det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tyven er så lett å finne, ja da hadde jeg definitivt tatt det opp med vedkommende.

Om ikke annet av prinsipp så bør du anmelde saken. Det kan være dråpen som skal til for at det renner over. Er man først så frekk at man stjeler en plante hos privatpersoner på høylys dag, da kan man forvente at det i tillegg er mye annet som også er stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anmeld dem

Jeg ville anmeldt dem (noe som ikke naboene dine kunne gjøre for dere da de ringte politiet). Jeg ville ikke risikert noe trøbbel (å dukke opp der for å hete tilbake planten), det er det ikke verdt. Anmeldelse (når dere har bilnummer og vitne) blir ihvertfall registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... noe så frekt, er det virkelig mulig???

Men vet du hva; hvis naboen har bilnummeret så kan du sjekke hvor eieren bor på nettet...På sidene til Brønnøysundregisteret...

Næsj, du kan vel bare sjekke om det er heftelser på Motorvogna der vel? - ellers vil ikke jeg ha bil mer, om folk kan finne ut hvor jeg bor! Trodde bare politiet kunne få slike opplysninger om folk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Næsj, du kan vel bare sjekke om det er heftelser på Motorvogna der vel? - ellers vil ikke jeg ha bil mer, om folk kan finne ut hvor jeg bor! Trodde bare politiet kunne få slike opplysninger om folk jeg.

Hmmm Jeg prøvde nå på www.brreg.no på vårt bilnummer, og det stod ingenting om vårt navn eller adresse. Må visst gå via politiet, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg ville anmeldt dem (noe som ikke naboene dine kunne gjøre for dere da de ringte politiet). Jeg ville ikke risikert noe trøbbel (å dukke opp der for å hete tilbake planten), det er det ikke verdt. Anmeldelse (når dere har bilnummer og vitne) blir ihvertfall registrert.

Egentlig er jeg enig i det. Men hvilke konsekvenser får det? Det kan jo ikke bli noen rettsak pga en plante?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anmeld dem

Egentlig er jeg enig i det. Men hvilke konsekvenser får det? Det kan jo ikke bli noen rettsak pga en plante?

Nei, ingen rettsak bare pga dette, men kanskje det er snakk om flere lovbrudd? De får en skrape, eller de får beskjed om at de er obeservert osv.

Mye værre for dem å få beskjed om det fra politiet, enn at mannen din skjeller dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, du kan vel bare sjekke om det er heftelser på Motorvogna der vel? - ellers vil ikke jeg ha bil mer, om folk kan finne ut hvor jeg bor! Trodde bare politiet kunne få slike opplysninger om folk jeg.

Om du finner det på nett vet jeg ikke, men det er bare å ringe nærmeste trafikkstasjon (biltilsyn), be om motorvognregisteret, oppgi skiltnummer og vips, så får du navn og adresse. I Oslo er det tlf 22 07 43 00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner det på nett vet jeg ikke, men det er bare å ringe nærmeste trafikkstasjon (biltilsyn), be om motorvognregisteret, oppgi skiltnummer og vips, så får du navn og adresse. I Oslo er det tlf 22 07 43 00.

Det er noe annet......men ille det også - egentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bare vært glad til hvis noen hadde rappa hortensiaene mine hvis jeg hadde hatt noen. Hvilket jeg ikke har siden de er forjævlig stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare vært glad til hvis noen hadde rappa hortensiaene mine hvis jeg hadde hatt noen. Hvilket jeg ikke har siden de er forjævlig stygge.

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Bare så det er sagt så er jeg ikke tilhenger av tyveri eller tråkking på annen manns eiendom på den måten. Men resten... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, du kan vel bare sjekke om det er heftelser på Motorvogna der vel? - ellers vil ikke jeg ha bil mer, om folk kan finne ut hvor jeg bor! Trodde bare politiet kunne få slike opplysninger om folk jeg.

ja, det er jo sant, hvis du er litt sleip så kan du ringe biltilsynet og si at vedkommende bulka bilen din på parkeringsplassen og få eier og adr. til vedkommende der.

Det måtte vi gjøre da noen gjorde det og stakk av, men det er over 10 år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he-he*

Du får unnskylde at jeg ler, men makan til historie! Ute på røvertokt i nattens mulm og mørke for å stjele blomster! Også bli ferska attpåtil...

Drittkjerring var det. Det du nå gjør, er å ringe Biltilsynet og få navnet på eieren av bilen. Deretter går du til adressen, røsker opp planta igjen og sier: "I believe this one belongs to me!" Med et balltre i den andre hånda, selvsagt..! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jo sant, hvis du er litt sleip så kan du ringe biltilsynet og si at vedkommende bulka bilen din på parkeringsplassen og få eier og adr. til vedkommende der.

Det måtte vi gjøre da noen gjorde det og stakk av, men det er over 10 år siden....

Så hvis en pervers gammel gris syns at jeg er VELDIG sprek - så kan han spore meg opp? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg hadde bare vært glad til hvis noen hadde rappa hortensiaene mine hvis jeg hadde hatt noen. Hvilket jeg ikke har siden de er forjævlig stygge.

Smak og behag.....!

For fem-seks år siden var jeg faktisk enig med deg! Likte dem ikke i det hele tatt. Nå synes jeg de er stilige!

Smaken forandrer seg - heldigvis - etter som årene går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...