Gå til innhold

Eksem som kommer om sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest Marabou

Stikk motsatt av det som er vanlig...

Får eksem under føttene når jeg begynner å gå barbeint. Når jeg tar sokker på, blir det bedre.

Hudlegen påstår det er atopisk eksem, men det tror jeg ikke på. Det blir bittesmå blemmer som sitter i grupper dypt under huden og klør intenst.

Hvis jeg stikker hull på de, kommer det blank væske ut og det slutter litt å klø. Hvis jeg ikke stikker hull på de, fortsetter de å klø til jeg klør sår der, eller de tørker ut og huden blir tykk og ekkel.

Kan det kanskje ha noe med allergien mot pelsdyr å gjøre og at jeg tråkker på et gulv hvor vi har hund...? Eller kanskje gresspollen siden det bare kommer under beina??

Noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64721-eksem-som-kommer-om-sommeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Harrig

Hei

Etter det du skriver minner det veldig mye om atopisk eksem. Jeg har en sønn på 5 mnd som har det på samme måte. Det opptrer som små "klaser" og er rødt og kløende. Når det går hull på (han kløner seg en god del) er det blank væske som kommer ut. Jeg bruker å smøre han inn med en krem som inneholder aloe vera (Vaseline intensive care) for å holde huden myk og når det er på det verste smører jeg med en salve som kalles Inotyl. Fås kjøpt på apotek, reseptfritt. Denne salven er for eksem og psoriasis. Denne funker veldig bra men lukter litt.

Når du bader/dusjer kan du også smøre med babyolje, for å holde huden myk.

Håper dette kan være til hjelp.

(Du er ikke nødt til å gjøre dette altså, det var bare et tips) :-)

Hilsen

Gjest Harrig

Hei

Etter det du skriver minner det veldig mye om atopisk eksem. Jeg har en sønn på 5 mnd som har det på samme måte. Det opptrer som små "klaser" og er rødt og kløende. Når det går hull på (han kløner seg en god del) er det blank væske som kommer ut. Jeg bruker å smøre han inn med en krem som inneholder aloe vera (Vaseline intensive care) for å holde huden myk og når det er på det verste smører jeg med en salve som kalles Inotyl. Fås kjøpt på apotek, reseptfritt. Denne salven er for eksem og psoriasis. Denne funker veldig bra men lukter litt.

Når du bader/dusjer kan du også smøre med babyolje, for å holde huden myk.

Håper dette kan være til hjelp.

(Du er ikke nødt til å gjøre dette altså, det var bare et tips) :-)

Hilsen

Gresspollen og pelsdyrallergi opptrer forresten ikke direkte på berørelsesstedet. Jeg har pollenallergi og er for tiden tett i nese og øyne. Det klør og renner fra nese og øyne og jeg ser ut som jeg ikke har sovet på flere år! Store poser rundt øynene som er røde som tyttebær og det klør både i øyne nese og gane. Ja til og med i ørene!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...