Gå til innhold

Autisme


bea1365380356

Anbefalte innlegg

bea1365380356

Hei.. skrev visst innlegget på feil plass første gang, men prøver igjen.

Er det noen der ute som har barn med autisme?

Jeg har vært i kontakt med landsforeningen for autisme, og de mener det er ting de kjenner igjen. Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg veien å gå for å få utredet om mitt barn er autist..

Håper på svar fra noen som har erfaring- barn selv med denne diagnosen.

Mvh Bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bea,

Ta kontakt med helsestasjonen,

legen der vil kunne henvise dere videre til sykehus for utredning av spesialister, eller til habiliteringsteamet eller til PPtjenesten. Det varierer fra sted til sted hvilken instans som sitter på kompetansen.

Fastlegen kan også henvise dere.

Lykke til,

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bea1365380356

Bea,

Ta kontakt med helsestasjonen,

legen der vil kunne henvise dere videre til sykehus for utredning av spesialister, eller til habiliteringsteamet eller til PPtjenesten. Det varierer fra sted til sted hvilken instans som sitter på kompetansen.

Fastlegen kan også henvise dere.

Lykke til,

mvh

Hei. Gutten har hatt kontakt med ppd gjennom skolen, men de greier ikke sette fingeren på noe... de sier at de ser at det er noe med han , men kan ikke si hva, så kutter de kontakten. Kanskje jeg bør kontakte dem igjen for å fortelle om min mistanke,,, blir nok sikkert å bestille time til legen. Hva med barne-ung.psykiatrien? Fikk det rådet av landsforeningen..

Takk for svar iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gutten har hatt kontakt med ppd gjennom skolen, men de greier ikke sette fingeren på noe... de sier at de ser at det er noe med han , men kan ikke si hva, så kutter de kontakten. Kanskje jeg bør kontakte dem igjen for å fortelle om min mistanke,,, blir nok sikkert å bestille time til legen. Hva med barne-ung.psykiatrien? Fikk det rådet av landsforeningen..

Takk for svar iallefall.

Hei igjen Bea,

Jeg har kun overflatiske kunnskaper om dette så du får bare ta det som en prat.

Jeg tenker at hvis gutten din allerede er i skolealder uten å ha fått mere hjelp eller noen diagnose er det snakk om subtile trekk (kontakvansker?) som det vil være vanskelig å diagnostisere.

Jeg vet ikke hvor i landet du er. I Oslo ville jeg tatt kontakt med habiliteringstjenesten.

Det er mulig å få f.eks spesialpedagogiske tiltak uten en sikker diagnose.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...