Gå til innhold

Campingvogn?


En_Mamma

Anbefalte innlegg

Hei -

Etter diverse campingturer de siste årene, der vi har bodd i campinghytter, har vi fått lyst til å kjøpe en campingvogn. Syns det ser veldig morsomt ut og er tiltrukket av ideen om å kunne farte rundt med vårt eget lille krypinn på slep. Tenker også at det er veldig barnevennlig. Er tiltrukket av at man kan få "hytte ved sjøen" for så lite penger, at campingfolket virker veldig vennlige, at det stort sett er lekeplasser og morsomme aktiviteter for barn over alt etc.

Men - alle jeg snakker med dette om er negative til ideen. De tror ikke vi vil trives på campingvogn, at vi ikke passer inn?! Det er sikkert mange myter/fordommer om hvordan det egentlig er...

Jeg er fra en hytte-familie, ferierer endel i utlandet, er mat- og kulturinteressert etc. Men det er da ikke noen motsetning til å ha campingvogn?

Egentlig hadde jeg håpet at venner skulle tenne litt på ideen så vi kunne være flere sammen. Vi kjenner ingen andre som har campingvogn, og ingen som kan tenke seg det heller. Syns det blir litt trist hvis folk skal stønne hver gang vi skal på tur.

Noen her som har campingvogn?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, gjett! :-)

Vi fikk her i våres mors og fars campingvogn (ble så glad og voverrasket at vi nesten ikke trodde det..) De kjøpte seg en ny. Den er "stasjonert" på en idyllisk liten campingplass i Sverige - bare et par timers kjøretid hjemmefra.

Vi så heller ikke på oss selv som "campere", - hva nå det er.....Men var veldig spent på om vi fikset det med å bo så trangt etc. - - vi kommer aldri til å trekke den etter oss langs med veiene, men fast plass helt ved vannet, gir oss jo omtrent følelsen av å ha "hytte ved sjøen" - uten å være millionærer. Vi opplever jo akkurat det samme som de som har små idylliske hus på samme stedet.

Vi bygde "platting" som vi har plassert forteltet på - og inni der har vi to gode "baden-stoler", bord og Tv m/video - hehe - det kan jo bli regn.

Vi trives! - spesielt fordi det er så pent der, -den svenske skjærgården innbyr jo til bading, turgåing,- eller bare sitte å se utover vannet.

Om kveldene sitter vi og spiller kort - rart det der, det gjør vi ALDRI hjemme! :-)

Det er også veldig lett å bli kjent med fok, og ungene fant seg kjapt noen nye venner som de snakker "svorsk" med.

DESSUTEN, akkurat i Sverige, så er det jo billigere mat enn hjemme, så du kan nesten si at; vi har ikkr råd til å la vær! :-)

Plassen kom på 6000 SEK i året, -og med tanke på alle helgene vi har vært der + hele ferien, så er det billig! - og det er MED strøm!

SLÅ TIL DU, på plassen finner du både "direktøren" og "den arbeidsledige" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, gjett! :-)

Vi fikk her i våres mors og fars campingvogn (ble så glad og voverrasket at vi nesten ikke trodde det..) De kjøpte seg en ny. Den er "stasjonert" på en idyllisk liten campingplass i Sverige - bare et par timers kjøretid hjemmefra.

Vi så heller ikke på oss selv som "campere", - hva nå det er.....Men var veldig spent på om vi fikset det med å bo så trangt etc. - - vi kommer aldri til å trekke den etter oss langs med veiene, men fast plass helt ved vannet, gir oss jo omtrent følelsen av å ha "hytte ved sjøen" - uten å være millionærer. Vi opplever jo akkurat det samme som de som har små idylliske hus på samme stedet.

Vi bygde "platting" som vi har plassert forteltet på - og inni der har vi to gode "baden-stoler", bord og Tv m/video - hehe - det kan jo bli regn.

Vi trives! - spesielt fordi det er så pent der, -den svenske skjærgården innbyr jo til bading, turgåing,- eller bare sitte å se utover vannet.

Om kveldene sitter vi og spiller kort - rart det der, det gjør vi ALDRI hjemme! :-)

Det er også veldig lett å bli kjent med fok, og ungene fant seg kjapt noen nye venner som de snakker "svorsk" med.

DESSUTEN, akkurat i Sverige, så er det jo billigere mat enn hjemme, så du kan nesten si at; vi har ikkr råd til å la vær! :-)

Plassen kom på 6000 SEK i året, -og med tanke på alle helgene vi har vært der + hele ferien, så er det billig! - og det er MED strøm!

SLÅ TIL DU, på plassen finner du både "direktøren" og "den arbeidsledige" :-)

Hei Flisa,

Takk for hyggelig svar. Kanskje du kan være min virtuelle camping-støttekontakt? ;)

Morsomt å høre at dere arvet et helt "opplegg". På campingplassene vi har vært ser det ut som om man må bygge opp ansennitet for å få de plassene lengst nede ved vannet, på de plassene lå det folk med store vogner, noen av dem så ut som hus, vet du hvilke jeg mener, med faste hytter montert på, fortelt utenfor der igjen, platting/veranda, flaggstang, egen brygge (?!), båt, utepeis. Veldig fascinerende. jeg leste på en side at noen av disse supercamperne faktisk hadde en egen vogn til å farte med, LOL!

Hva er Baden-stoler?

Blir det veldig rått når det er sånt vær som det er nå?

Jeg lurer også på om det er best med faste senger eller ikke? Madrassene er sikkert best med faste senger, og særlig for 4-åringen er det sikkert fint å ha sitt helt eget sted der hun kan legge seg, men samtidig, på lange regndager eller på vinteren, er det kanskje greit å kunne lage flest mulige sittegrupper?

Takk for svar,

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Takk for hyggelig svar. Kanskje du kan være min virtuelle camping-støttekontakt? ;)

Morsomt å høre at dere arvet et helt "opplegg". På campingplassene vi har vært ser det ut som om man må bygge opp ansennitet for å få de plassene lengst nede ved vannet, på de plassene lå det folk med store vogner, noen av dem så ut som hus, vet du hvilke jeg mener, med faste hytter montert på, fortelt utenfor der igjen, platting/veranda, flaggstang, egen brygge (?!), båt, utepeis. Veldig fascinerende. jeg leste på en side at noen av disse supercamperne faktisk hadde en egen vogn til å farte med, LOL!

Hva er Baden-stoler?

Blir det veldig rått når det er sånt vær som det er nå?

Jeg lurer også på om det er best med faste senger eller ikke? Madrassene er sikkert best med faste senger, og særlig for 4-åringen er det sikkert fint å ha sitt helt eget sted der hun kan legge seg, men samtidig, på lange regndager eller på vinteren, er det kanskje greit å kunne lage flest mulige sittegrupper?

Takk for svar,

mvh,

Badenstoler er sånn: Campingstol med tykk pute som du kan legge bakover.....see? sånn: http://home.swipnet.se/ajax/index-filer/Siesta.jpg .-)

Vi er noen ganger 2 voksne og 2 barn - og da har vi en ferdig oppredd "dobbeltseng" innerst - og så rer vi opp sittegruppa inne til enda en "dobbeltseng" - og har et barn hver. Det er ute i forteltet at vi "bor" - sofa har vi der også *s* - og en slik Oljeovn http://www.tefal.no/img/hjem/oljeovn.jpg for å holde fuktigheten unna.

Her vi "bor" er det altså vi som kom sist som fikk plassene nede ved vannet - men det er sikkert forskjellige fra sted til sted. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt campingvogn noen år og STOOORTRIVES ! Nå har ikke vi reist rundt med den ,for den er så gammel og skral. Vi har hatt den stående på hytta til min mor ,så da har vi kunnet feriere sammen med resten av familien.(Og gode venner)

Vi har storkost oss til tross for at vogna vår ikke er 100% vanntett ,forteltet er heller ikke vanntett og kjøleskapet virker ca 2 timer daglig !!! *ler*

Nå skal vi kjøpe "ny" vogn (1982 mod) på søndag ,og gleder oss villt til å få ny vogn.

Kanskje kommer dere til å elske å bo i campingvogn , kanskje vil dere hate det , MEN: Dere vet ikke før dere har prøvd. Mistrives dere så er det jo bare til å selge den igjen :-)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er email adr de ??

så skal du få se åssen vi har det ;)

Jeg tør ikke legge den ut her.

Si hva slags det er da, så kan jeg se den på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt campingvogn noen år og STOOORTRIVES ! Nå har ikke vi reist rundt med den ,for den er så gammel og skral. Vi har hatt den stående på hytta til min mor ,så da har vi kunnet feriere sammen med resten av familien.(Og gode venner)

Vi har storkost oss til tross for at vogna vår ikke er 100% vanntett ,forteltet er heller ikke vanntett og kjøleskapet virker ca 2 timer daglig !!! *ler*

Nå skal vi kjøpe "ny" vogn (1982 mod) på søndag ,og gleder oss villt til å få ny vogn.

Kanskje kommer dere til å elske å bo i campingvogn , kanskje vil dere hate det , MEN: Dere vet ikke før dere har prøvd. Mistrives dere så er det jo bare til å selge den igjen :-)

Lykke til :-)

Takk for hyggelig svar :)

Hvordan får dere tømt doen når vogna ikke kan flyttes? Jeg har bare sett sånne tømmestasjoner langs veien.

Gratulerer med ny vogn! God campingferie.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badenstoler er sånn: Campingstol med tykk pute som du kan legge bakover.....see? sånn: http://home.swipnet.se/ajax/index-filer/Siesta.jpg .-)

Vi er noen ganger 2 voksne og 2 barn - og da har vi en ferdig oppredd "dobbeltseng" innerst - og så rer vi opp sittegruppa inne til enda en "dobbeltseng" - og har et barn hver. Det er ute i forteltet at vi "bor" - sofa har vi der også *s* - og en slik Oljeovn http://www.tefal.no/img/hjem/oljeovn.jpg for å holde fuktigheten unna.

Her vi "bor" er det altså vi som kom sist som fikk plassene nede ved vannet - men det er sikkert forskjellige fra sted til sted. :-)

Hei Flisa,

Baden stolen og en slik ovn er notert. Hva er det med interiøret i forteltene til folk, jeg blir helt sliten i øynene av å se inn, forteltgardiner i et pastellfarget mønster, camoingstoler i annet mønster i primærfarger, osv med tepper, duker, frynselamper?

Det er vel sånn det skal være?

Er det egne butikker for sånt?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Baden stolen og en slik ovn er notert. Hva er det med interiøret i forteltene til folk, jeg blir helt sliten i øynene av å se inn, forteltgardiner i et pastellfarget mønster, camoingstoler i annet mønster i primærfarger, osv med tepper, duker, frynselamper?

Det er vel sånn det skal være?

Er det egne butikker for sånt?

mvh,

MIne foreldre, som har HELT NY VOGN har alt stilig i marineblått og hvitt, -det er det jo bare å bestemem seg for! :-) hehe - vi har burgundertelt - men tok den fillerya vi hadde, de stolene som var på tilbud etc. - det er koselig for det!.

...nå har jeg sendt deg bilde av vogna vår - men det er ikke så mye du ser inni da - men stedet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Takk for hyggelig svar :)

Hvordan får dere tømt doen når vogna ikke kan flyttes? Jeg har bare sett sånne tømmestasjoner langs veien.

Gratulerer med ny vogn! God campingferie.

mvh,

Hun dumper selvsagt familiens avfallstoffer i mammas hytte-septiktank. Eller rettere sagt, Hr Wulfi gjør det. Wulfipusen blir lett noe beklemt ved nærkontakt med organiske restprodukter.

Hilsen Wulfimamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dumper selvsagt familiens avfallstoffer i mammas hytte-septiktank. Eller rettere sagt, Hr Wulfi gjør det. Wulfipusen blir lett noe beklemt ved nærkontakt med organiske restprodukter.

Hilsen Wulfimamma

Wulfi-mamma,

Ah! Smart. Det er som alltid viktig å være god til delegering ;)

Strømmen er en ledning fra mammas hytte da, eller?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke legge den ut her.

Si hva slags det er da, så kan jeg se den på nettet?

nei, for jeg gidder ikke legge noe av det ut på nettet, iallefall ikke her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, for jeg gidder ikke legge noe av det ut på nettet, iallefall ikke her på dol.

Nei, det var det da. Jeg må skaffe meg en sånn forumianeradresse eller noe annet, tror jeg hadde en men den har jeg helt glemt av.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Wulfi-mamma,

Ah! Smart. Det er som alltid viktig å være god til delegering ;)

Strømmen er en ledning fra mammas hytte da, eller?

mvh,

Jepp. Ledning fra vogna > langs marka > under trampolina > opp en skråning > opp langs husveggen > inn badevinduet > plug it in.

Hun vet å ordne seg den jenta der, he he.

Vi har det forresten utrolig koselig sammen når alle er i "leiren" samtidig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ledning fra vogna > langs marka > under trampolina > opp en skråning > opp langs husveggen > inn badevinduet > plug it in.

Hun vet å ordne seg den jenta der, he he.

Vi har det forresten utrolig koselig sammen når alle er i "leiren" samtidig! :-)

Det høres kjempefint ut når man først er en sånn familie som liker å være mye sammen :)

Har dere med hesten også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det høres kjempefint ut når man først er en sånn familie som liker å være mye sammen :)

Har dere med hesten også?

Jada, var der inne 14 dager fra St Hans, og da hadde vi med katten, hesten og føllet på et par uker. Området er ganske stort, og hestene går rundt løse. Måtte passe på å holde hyttedøra lukka, hvis ikke kom de inn. Føllet klarte det faktisk en gang også, i et ubevoktet øyeblikk, men vi fikk da geleida det ut igjen. ;-)

Aldri et kjedelig øyeblikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar :)

Hvordan får dere tømt doen når vogna ikke kan flyttes? Jeg har bare sett sånne tømmestasjoner langs veien.

Gratulerer med ny vogn! God campingferie.

mvh,

har septiktank som hører til på hytta. Drar bare av lokket og tømmer hele "gørra" nedi der, og vasker doen etterpå. Men asså DET er gubben sin jobb ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

har septiktank som hører til på hytta. Drar bare av lokket og tømmer hele "gørra" nedi der, og vasker doen etterpå. Men asså DET er gubben sin jobb ;-)

*Sukk*

Jeg _har_ forklart alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...