Gå til innhold

Mc-lappen!


Synch

Anbefalte innlegg

Hva er det jeg MÅ ha for å kunne ta lappen på MC? Jeg kutter ut alt som ikke er obligatorisk:

Kjøretime 45 min.

Kjøretentamen 45 min

Førerprøve

Landevegskjøring 4 timer

Forbikjøring 1 timer

Nødbrems

Teorikurs

28 timer inkl. arb. Bok, 7 delprøver

avslutt. kursprøve og en teoritentamen

Førstehjelpskurs

Teknisk MC-kurs

12 timer teori og en teoritentamen

Leie av MC-klær

Takk for hjelp.

(Jeg har billappen, altså teori fra den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det jeg MÅ ha for å kunne ta lappen på MC? Jeg kutter ut alt som ikke er obligatorisk:

Kjøretime 45 min,

Kjøretentamen 45 min,

Førerprøve,

Landevegskjøring 4 timer,

Forbikjøring 1 timer,

Nødbrems,

Teorikurs 28 timer inkl. arb. Bok, 7 delprøver avslutt. kursprøve og en teoritentamen,

Førstehjelpskurs,

Teknisk MC-kurs 12 timer teori og en teoritentamen,

Leie av MC-klær.

Takk for hjelp.

(Jeg har billappen, altså teori fra den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg MÅ ha for å kunne ta lappen på MC? Jeg kutter ut alt som ikke er obligatorisk:

Kjøretime 45 min,

Kjøretentamen 45 min,

Førerprøve,

Landevegskjøring 4 timer,

Forbikjøring 1 timer,

Nødbrems,

Teorikurs 28 timer inkl. arb. Bok, 7 delprøver avslutt. kursprøve og en teoritentamen,

Førstehjelpskurs,

Teknisk MC-kurs 12 timer teori og en teoritentamen,

Leie av MC-klær.

Takk for hjelp.

(Jeg har billappen, altså teori fra den)

Du må ta et eget teorikurs, som gjelder motorsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg MÅ ha for å kunne ta lappen på MC? Jeg kutter ut alt som ikke er obligatorisk:

Kjøretime 45 min,

Kjøretentamen 45 min,

Førerprøve,

Landevegskjøring 4 timer,

Forbikjøring 1 timer,

Nødbrems,

Teorikurs 28 timer inkl. arb. Bok, 7 delprøver avslutt. kursprøve og en teoritentamen,

Førstehjelpskurs,

Teknisk MC-kurs 12 timer teori og en teoritentamen,

Leie av MC-klær.

Takk for hjelp.

(Jeg har billappen, altså teori fra den)

Så vidt jeg kan se er det kun antall kjøretimer og evt. førstehjelpskurset du kan gjøre det på (og akkurat det siste er vel lurt å ta med seg?). Alt det andre er obligatorisk - jeg regner med at posten "leie av mc-klær" betyr at kjøreskolen din tar seg betalt for bruk av deres utstyr dersom du ikke har klær og hjelm sjøl.

Det ER mulig at du kan skippe selve teorikurset og lese til tentamen sjøl, men selve prøven må du i alle fall ta. Vær klar over at det er en viss forskjell på undervisninga og stoffet fra billappen, da! Hvordan sykkelen oppfører seg i gitte situasjoner, teknisk kontroll, taktisk tankegang i trafikken m.m. Jeg ville IKKE anbefale deg å droppe ut herfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...