Gå til innhold

godkjenning for å få fri fra skole.


cemi

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på høgskole til høsten og lurer på en ting.

Jeg er under utredning av IVF og når man får barn får man fri i 1 år fra skolen har jeg lest,men til vanlig bruker jeg medisiner mot ryggsmerter og angst.Når jeg blir gravid må jeg slutte med de medisinene og da er det vanskelig å gå på skole uten de.Det jeg lurer på er om jeg kan få godkjent fri fra skole i 2 år når det har med medisiner å gjøre? Jeg er under Yrkesrettet attføring.Jeg kommer til å begynne på skolen for det kan gå noen måneder før man blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg er akkurat i de samme skoene som du er i....

Jeg har spurt mange ,men får aldri et ordentlig svar på dette.Egentlig betaler de ikke for at en skal gå hjemme i barselpermisjon.Man får en engangs stønad på ca. 34 000kr.Så må man tilklare seg selv.En kan velge å la far ta permisjonen istedet for mor.

Likevel velger jeg å tro at når man kommer til stykket så er "de" ikke så firkantet.

Trygden får kanskje ett nytt navn.D.v.s at man går fra attføring til rehabilitering.

Man skal jo leve....

De kan vel ikke mene at man skal gå på sosialen, eller få arbeidsledighetstrygd(noe som også er 66% )

Jeg håper at noen kan gi både deg og meg noen konkrete svar på dette.

Jeg ønsker ikke å vente i 3 år til jeg er ferdig med utdanningen min med å prøve å bli gravid, særlig ikke når jeg vet at jeg har problemer.

Da blir jeg kanskje ikke gravid før jeg er i 40 årende

Håper at vi begge vil ha flaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...