Gå til innhold

Bruk av p-piller


Gjest Ciss

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha startet på nytt p-pillebrett den 07.10.2000, men av forskjellige årsaker gjorde jeg ikke det. (Dvs. siste pille jeg tok var 30.09.2000, + 7 dager pillefri, hvor jeg hadde mensen)

Har hatt samleie de siste 4 dagene.

Kan jeg starte på nytt brett i dag, eller er sjansen for befruktning/graviditet så stor at jeg må vente og se om mensen kommer eller ikke og så starte?

Ønsker veldig gjerne å starte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste blir ikke gravide de første måndene etter de har sluttet med p-piller, så jeg vil ikke tro faren er så stor, men du kan jo ta en test og sjekke om du er gravid da?

Ellers så er det noen p-piller en må begynne med første dagen i mensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ta en test

De fleste blir ikke gravide de første måndene etter de har sluttet med p-piller, så jeg vil ikke tro faren er så stor, men du kan jo ta en test og sjekke om du er gravid da?

Ellers så er det noen p-piller en må begynne med første dagen i mensen...

Jeg kjenner mange som har blitt gravide ganske umiddelbart etter pilleslutt (det virker som om de fleste jeg kjenner enten har blitt gravide umiddelbart, eller så har de strevet ganske lenge med å komme igang med normal syklus /få eggløsning / bli gravide).

Så det er nok lurt å ta en gravi-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som har blitt gravide ganske umiddelbart etter pilleslutt (det virker som om de fleste jeg kjenner enten har blitt gravide umiddelbart, eller så har de strevet ganske lenge med å komme igang med normal syklus /få eggløsning / bli gravide).

Så det er nok lurt å ta en gravi-test.

Hmm .. på de fleste sidene /bøkene jeg har lest så tar det visst en stund før en blir gravid, ellers så er det stor fare for å miste fosteret like etter pilleslutt..

Kan hende at ting er annerledes i praksis enn i teori.. har ikke vært i en slik situasjon...så alt det jeg vet er av ting jeg har lest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal vente til neste menstruasjon og saa starte paa et nytt brett da du kan vaere gravid og uansett bor bruke prevsjon den forste tiden paa p-pille naar du startet saa sent. Begynn det neste brett paa forste dage, saa er du beskyttet fra starten av neste syklus.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...