Gå til innhold

Fliser på bad - hjelp!


Gjest ingen flislegger

Anbefalte innlegg

Gjest ingen flislegger

Har nettopp lagt fliser på badet mitt... Kjøpte alt jeg trengte av ekstrautstyr (det kosta jo mye mer enn bare flisene da!) på èn plass, han som jobba der fant fram alt jeg trengte.

Nå er hele badet ferdig, og jeg ser at det står igjen en rull med noe opplegg. Ser ut som en matte...? Strie...? Tror det var noe som skulle legges sammen med membranen på veggene og gulvet eller noe.

Er det fryktelig dumt at han som la flisene har glemt denne eller? På dette badet er det ikke noe dusjkabinett, det blir dusjet rett på veggen og gulvet.

Det er ikke varmekabler der.

Faen så mye rart en kan finne når man rydder altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er for å "lime" sammen platene på veggen. Og det er vel for å forhindre bevegelse.

Ring til noen som selger fliser du, og spør om du bør være engstelig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den matten du skal bruke på gulvet da? Den som skal ligge i membrannen? Jeg smurte membran på gulvet og før den tørket la jeg på matten og strøk på ett lag membran oppe på der igjen. Det er en form for armering av membrannen.

Men du kan jo spørre der du har kjøpt ustyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen flislegger

Det er ikke den matten du skal bruke på gulvet da? Den som skal ligge i membrannen? Jeg smurte membran på gulvet og før den tørket la jeg på matten og strøk på ett lag membran oppe på der igjen. Det er en form for armering av membrannen.

Men du kan jo spørre der du har kjøpt ustyret.

Ja, det var nok det det var... Bare lurer på om det er dumt at den blei glemt. Er på en måte ikke så mye å gjøre med saken nå, jeg har store nok regninger å ta meg av nå med alt rørleggerarbeid, om ikke hele gulvet må opp igjen.

Huff. Får vel ta en telefon og spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nusse nøff

Var det en amatør som la gulvet ditt? Da kan du få problemer med forsikringsselskapet ved en eventuell lekasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok det det var... Bare lurer på om det er dumt at den blei glemt. Er på en måte ikke så mye å gjøre med saken nå, jeg har store nok regninger å ta meg av nå med alt rørleggerarbeid, om ikke hele gulvet må opp igjen.

Huff. Får vel ta en telefon og spørre...

MEn om det ikke er du som har lagt flisene, kan du gå på flisleggern. Det er en reklamasjon om flisleggern har gjort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ingen flislegger

Var det en amatør som la gulvet ditt? Da kan du få problemer med forsikringsselskapet ved en eventuell lekasje.

Ja, det var en amatør...

Har du peiling på dette? Er det større sannsynlighet for lekkasje når denne armeringsmatten er glemt? (eller hva nå enn det er)

Det er jo det jeg er så redd for, trodde personen hadde peiling, men han er ingen proffesjonell flislegger, han er bare en bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen flislegger

MEn om det ikke er du som har lagt flisene, kan du gå på flisleggern. Det er en reklamasjon om flisleggern har gjort feil.

Det er en bekjent av meg som har gjort det for meg gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bekjent av meg som har gjort det for meg gratis.

Okei, men da er det ikke så enkelt.Håper han viste hva han gjorde. Vi har lagt flis på badet selv, både gulv og vegger. Men hadde en proff flislegger som rådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nusse nøff

Ja, det var en amatør...

Har du peiling på dette? Er det større sannsynlighet for lekkasje når denne armeringsmatten er glemt? (eller hva nå enn det er)

Det er jo det jeg er så redd for, trodde personen hadde peiling, men han er ingen proffesjonell flislegger, han er bare en bekjent.

Hvis du har støpt gulv under flisene, så skulle det ikke være noen stor fare. Ellers så tror jeg Melaisa har rett. Jeg husker ikke helt hvordan vi gjorde det i vårt eget bad, men jeg vet at forsikrinselskap forlanger godkjente flisleggere.

Kan du ikke spørre amatøren hva denne matten var ment til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok det det var... Bare lurer på om det er dumt at den blei glemt. Er på en måte ikke så mye å gjøre med saken nå, jeg har store nok regninger å ta meg av nå med alt rørleggerarbeid, om ikke hele gulvet må opp igjen.

Huff. Får vel ta en telefon og spørre...

Hvor dumt det er at denne er glemt kommer an på underlaget. Er det støpt gulv er faren for skader senere mindre. Tregulv beveger seg endel og da er armeringer der for at det ikke skal oppstå sprekker i membrannen.

Vi får håpe at det er brukt mye membrann i alle fall:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen flislegger

Hvor dumt det er at denne er glemt kommer an på underlaget. Er det støpt gulv er faren for skader senere mindre. Tregulv beveger seg endel og da er armeringer der for at det ikke skal oppstå sprekker i membrannen.

Vi får håpe at det er brukt mye membrann i alle fall:-))

Det er murgulv og tre lag membran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...