Gå til innhold

sædkvalitet, keisersnitt og prøverørsbehandling


anno

Anbefalte innlegg

Mannen min har fått konstatert dårlig bevegelighet på sædsellene sine. Vi fikk vite at vi måtte ha prøverørsbehandling for å få barn. Jeg har tre barn fra tidligere som er tatt med keisersnitt. Hvordan foregår dette, og er det kommet noen nye lover mot denne formen for prøverørsbehandling ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mht. nye regler er det kanskje mikroinjeksjon du tenker på, det var ikke lovlig i Norge tidligere. Det betyr at sædcellene må "hjelpes" inn i egget, det er ikke nok å bringe egg og sæd sammen i "prøverøret".

Hvordan dere stiller i køer når du har barn fra før, men nå har ny partner, vet de på Forum for Ufrivillig barnløshet. Der finnes det linker og oversikter over behandlingssteder, ventetider osv. også.

Keisersnitt har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ved daarlig saedkvalitet kan man tilby ICSI behandling hvor man ved proverorsbehandling setter sedcellen rett inn i egget. I og med at dere har tre barn, tror jeg det er liten sjans for aa komme paa venteliste, men det gaar jo an aa hore. Det er mulig at dere kan soke privat til en klinikk og betale for behandlingen. Det at du har hatt keisersnitt betyr ikke noe for behandlingen.

Vennnlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...