Gå til innhold

"bi-virninger " av p-pilleslutt


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er 24 år gammel, og sluttet med p-piller i mai etter råd fra gynekologen fordi jeg var ille plaget av mellomblødninger. Kroppen min er virkelig ikke seg selv etter det.

- fikk bedre sexlyst :)

- slipper mellombødninger:)

- Blør lite under mensen ?

- Mister grusomt MASSE HÅR :(

Er det noen som vet hva som skjer med kroppen etter p-pilleslutt?

Jeg ble anbafalt persona eller hormospiral (selv om jeg ikke har født). Vil håret gro om jeg begynner med hormonspiral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persona

Du vil slutte å miste hår om en stund uansett om du begynner på ny hormonprevensjon eller ikke. Det tar noen måneder, og så er du ferdig med det. Det blir på samme måte som etter en fødsel. Noe av grunnen (sier min frisør) er at man mister mindre hår enn nomalt når man går på p-pille og når man er gravid, og dette håret (som man ellers ville mistet over tid) mister man "på en gang" etter fødsel og etter p-pilleslutt. Det er ikke alle som opplever dette, men jeg mistet sikkert halvparten av håret mitt når jeg sluttet på p-pillen. Det kom tilbake! :-)

Spiral kan være helt greit hvis du er i et 100% fast forhold, men dere må være helt sikre på hverandre, hvis den av dere "kommer hjem med" chlamydia etc, så blir du veldig lett steril når du har spiral! Også andre underlivsinfeksjoner er mye værre (og kommer lettere) når man har spiral, så man må være obs og forsiktig (gå til lege med en gang man merker noe slikt).

Jeg brukte Persone i flere år, det fungerte flott for oss. Dere må bvære nøye (ta urinprøve med dagens første urin mange ganger i måneden, alltid bruke kondom i de røde periodene, og ikke ta noen sjanser!) Vi brukte denne i fire år, og når vi prøvde å bli gravide ble vi det på første forsøk.

Hva dere velger kommer an på hvor farlig det er for deg å bli gravid, og hvor lettvint dere vil ha det. Hormonspiral er sikkert og lettvint, Persona er supert hvis man vet man vil ha barn sammen men helst vil vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du vil slutte å miste hår om en stund uansett om du begynner på ny hormonprevensjon eller ikke. Det tar noen måneder, og så er du ferdig med det. Det blir på samme måte som etter en fødsel. Noe av grunnen (sier min frisør) er at man mister mindre hår enn nomalt når man går på p-pille og når man er gravid, og dette håret (som man ellers ville mistet over tid) mister man "på en gang" etter fødsel og etter p-pilleslutt. Det er ikke alle som opplever dette, men jeg mistet sikkert halvparten av håret mitt når jeg sluttet på p-pillen. Det kom tilbake! :-)

Spiral kan være helt greit hvis du er i et 100% fast forhold, men dere må være helt sikre på hverandre, hvis den av dere "kommer hjem med" chlamydia etc, så blir du veldig lett steril når du har spiral! Også andre underlivsinfeksjoner er mye værre (og kommer lettere) når man har spiral, så man må være obs og forsiktig (gå til lege med en gang man merker noe slikt).

Jeg brukte Persone i flere år, det fungerte flott for oss. Dere må bvære nøye (ta urinprøve med dagens første urin mange ganger i måneden, alltid bruke kondom i de røde periodene, og ikke ta noen sjanser!) Vi brukte denne i fire år, og når vi prøvde å bli gravide ble vi det på første forsøk.

Hva dere velger kommer an på hvor farlig det er for deg å bli gravid, og hvor lettvint dere vil ha det. Hormonspiral er sikkert og lettvint, Persona er supert hvis man vet man vil ha barn sammen men helst vil vente litt.

HU! TAKK FOR DETTE SVARET

Jeg føler meg litt lettet. Jeg er veldig glad i håret mitt (langt fint hår, men har klipt meg litt for at det ikke skulle bli stygt).

Fint å høre at noen har poitive erfaringer med PERSONA. Ingen jeg kjenner har hørt om det en gang.

takk nok en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...