Gå til innhold

Hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gnaffel-laffel

Sa du ikke nei? Hverken med kroppsspråk eller i ord? Man trenger jo ikke bruke ord for å uttrykke hva man vil/ikke vil.

Du skal uansett ikke føle deg misbrukt etter et samleie, da er det galt og signalene har ikke blitt hørt.

hm...

vel, saken er at jeg var veeldig full og hadde sikkert gitt ham litt gale signaler. Da jeg plutselig skjønte hva som skjedde, følte jeg at jeg liksom bare måtte fullføre...er du med på leken, må du tåle steken....fikk bare som fortjent...osv. Følte ikke jeg kunne trekke meg, men lå og grein og ja... hm....orker så vidt å tenke på hele greia....

Har beskrevet det litt i et innlegg lengre nede....huff!

Takk for svar forresten, tigertrollet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64940-hvor-g%C3%A5r-grensen/#findComment-291094
Del på andre sider

tigertrollet

hm...

vel, saken er at jeg var veeldig full og hadde sikkert gitt ham litt gale signaler. Da jeg plutselig skjønte hva som skjedde, følte jeg at jeg liksom bare måtte fullføre...er du med på leken, må du tåle steken....fikk bare som fortjent...osv. Følte ikke jeg kunne trekke meg, men lå og grein og ja... hm....orker så vidt å tenke på hele greia....

Har beskrevet det litt i et innlegg lengre nede....huff!

Takk for svar forresten, tigertrollet!

"følte jeg at jeg liksom bare måtte fullføre...er du med på leken, må du tåle steken...."

Jeg er lei meg på dine vegne for at du lot han fullføre. Ingen jente skal akseptere noe sånt. At du har gitt han feile signaler, var full etc. rettferdigjør ikke at samleiet ble gjennomført.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men da jeg var noe yngre hadde jeg et ONS hvor jeg var full, ble med gutten hjem -men angret meg da vi kom i senga. Jeg gjorde som du; tenkte at det her var min egen feil og at han får bare gjøre seg ferdig. Jeg følte meg brukt, men jeg skulle selvsagt ha stoppet det før det ble fullført. En ubehagelig opplevelse hvor det i etterkant gikk opp for meg at vi har full rett til å stoppe -når som helst.

Du "skyldte" ikke han et samleie, man har full rett til å angre.

Det har med respekt for egen kropp og DIN kropp bestemmer DU over.

Man må selv sette disse grensene og formidle det til motparten. Både du og jeg burde ha sagt klart og tydelig: "Nei, jeg vil ikke allikevel. Beklager." Han burde imidlertid selvfølgelig ha merket at du ikke var aktiv og at du gråt mens det pågikk.

Du må love meg at du aldri gråter under et samleie mer, kjære gnaffel-laffel. Sex skal være til glede -ikke bekymring:-)

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64940-hvor-g%C3%A5r-grensen/#findComment-291137
Del på andre sider

gnaffel-laffel

"følte jeg at jeg liksom bare måtte fullføre...er du med på leken, må du tåle steken...."

Jeg er lei meg på dine vegne for at du lot han fullføre. Ingen jente skal akseptere noe sånt. At du har gitt han feile signaler, var full etc. rettferdigjør ikke at samleiet ble gjennomført.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men da jeg var noe yngre hadde jeg et ONS hvor jeg var full, ble med gutten hjem -men angret meg da vi kom i senga. Jeg gjorde som du; tenkte at det her var min egen feil og at han får bare gjøre seg ferdig. Jeg følte meg brukt, men jeg skulle selvsagt ha stoppet det før det ble fullført. En ubehagelig opplevelse hvor det i etterkant gikk opp for meg at vi har full rett til å stoppe -når som helst.

Du "skyldte" ikke han et samleie, man har full rett til å angre.

Det har med respekt for egen kropp og DIN kropp bestemmer DU over.

Man må selv sette disse grensene og formidle det til motparten. Både du og jeg burde ha sagt klart og tydelig: "Nei, jeg vil ikke allikevel. Beklager." Han burde imidlertid selvfølgelig ha merket at du ikke var aktiv og at du gråt mens det pågikk.

Du må love meg at du aldri gråter under et samleie mer, kjære gnaffel-laffel. Sex skal være til glede -ikke bekymring:-)

*klem*

Takk for fornuftige ord...kan enda ikke skjønne at sex kan være en god ting...men håper kanskje jeg kan oppleve det en gang...

Jeg skjønner ikke hvorfor denne hendelsen har gjort så inntrykk på meg, men det har den! Tenker mye på det, men blir så kvalm og ekkel at jeg bare må slutte. Fint å vite at jeg ikke er den eneste som gjør så teite, teite ting i fylla...grrrr...er så irritert på meg selv!

*klemser masse tilbake*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64940-hvor-g%C3%A5r-grensen/#findComment-291143
Del på andre sider

tigertrollet

Takk for fornuftige ord...kan enda ikke skjønne at sex kan være en god ting...men håper kanskje jeg kan oppleve det en gang...

Jeg skjønner ikke hvorfor denne hendelsen har gjort så inntrykk på meg, men det har den! Tenker mye på det, men blir så kvalm og ekkel at jeg bare må slutte. Fint å vite at jeg ikke er den eneste som gjør så teite, teite ting i fylla...grrrr...er så irritert på meg selv!

*klemser masse tilbake*

Jeg håper du har en god venn der ute også å dele tankene dine med, gnaffel-laffel.

Når du treffer en gutt du kunne tenke deg å gå det skrittet med kan du kanskje fortelle han at du har hatt en dårlig opplevelse tidligere -gutten vil helt sikkert forstå at du trenger tid til å bli trygg (gutter som ikke skjønner det er ikke verdt å samle på allikevel!).

Det er nok desverre mange som ikke er flinke å sette grenser, sånn som du og jeg.

Men vi lærer:-)

Du har mye å se frem til når du får lagt denne hendelsen bak deg:-)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64940-hvor-g%C3%A5r-grensen/#findComment-291147
Del på andre sider

Annonse

gnaffel-laffel

Jeg håper du har en god venn der ute også å dele tankene dine med, gnaffel-laffel.

Når du treffer en gutt du kunne tenke deg å gå det skrittet med kan du kanskje fortelle han at du har hatt en dårlig opplevelse tidligere -gutten vil helt sikkert forstå at du trenger tid til å bli trygg (gutter som ikke skjønner det er ikke verdt å samle på allikevel!).

Det er nok desverre mange som ikke er flinke å sette grenser, sånn som du og jeg.

Men vi lærer:-)

Du har mye å se frem til når du får lagt denne hendelsen bak deg:-)

Masse lykke til!

Takk skal du ha, tigertrollet :o)

Nå tror jeg at senga roper. God natt! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64940-hvor-g%C3%A5r-grensen/#findComment-291161
Del på andre sider

Singularity

Man kan vel kanskje si at grensen går der den aktive parten vet eller burde vite at den passive parten ikke samtykker i det som skjer.

Det er fullt mulig å ha en traumatisk seksuell opplevelse uten at det er et overgrep. Og mange av de som er utsatt for overgrep vil ha vanskeligheter med å si eller på annen måte å formidle nei i tilfeller hvor de egentlig ikke vil være med på noe.

Uansett om du har vært utsatt for et overgrep eller du har hatt sex som du ikke har hatt glede av er det noe du bør bearbeide og legge bak deg. Og i siste tilfelle bør jo jobbe med selvbilde, evnen til å takle slike situasjoner osv. slik at du kan si nei hvis du blir gjenstand for tilnærmelser som du ikke ønsker deg.

Ut fra din beskrivelse utover i tråden burde han ha skjønt at det var noe som ikke stemte.

Håper du klarer å si nei eller ja - alt etter hva du selv og ingen andre føler og ønsker - neste gang du kommer i en intim situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64940-hvor-g%C3%A5r-grensen/#findComment-293554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...