Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett ferdig hele Gudfaren triologien igjen. Denne gangen på DVD.

Nå mistenker jeg noe, og det er kanskje grunnen til at jeg først nå har sett reklame for Gudfaren kolleksjonen på DVD. Dette var Gudfaren i sin opprinnelige versjon, og tar jeg ikke helt feil har den ganske nylig kommet på DVD.

Dette var nemlig ikke den versjonen jeg har på video, og det mangler nok ganske mange minutter. Sikkert 30 min, og noen scener føler jeg, sikkert siden jeg har sett den andre versjonen så mange ganger, at er ganske vesentlige.

Jeg mistenker nå at jeg burde ventet litt med å kjøpe denne kolleksjonen, og at Directors cut ganske sikkert blir lagt ut til salg før jul.

Typisk det å legge ut sånt til salg sent i November. Det er jo trossalt en flott julegave.

Sleipt!

Jaja, Directors cut eller ikke, nå er brodern også frelst :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Har du den versjonen med tilbakeblikket i 2-en eller den kronologiske? Sistnevnte har tilleggsbetegnelsen The Epic.

Lurer faktisk på om de har en baktanke med å operere med ulike versjoner, kanskje de vet at enkelte gærne fans vil sikre seg alle versjonene uansett? ;-)

Så broder'n ble ikke nevneverdig nervøs da Fredo's fisketur ble forstyrra? He he..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-291253
Del på andre sider

Har du den versjonen med tilbakeblikket i 2-en eller den kronologiske? Sistnevnte har tilleggsbetegnelsen The Epic.

Lurer faktisk på om de har en baktanke med å operere med ulike versjoner, kanskje de vet at enkelte gærne fans vil sikre seg alle versjonene uansett? ;-)

Så broder'n ble ikke nevneverdig nervøs da Fredo's fisketur ble forstyrra? He he..

Nei, han ble ikke videre nervøs, og dessuten er det jeg som burde bli det. Jeg mener.. han er jo min yngre bror...:)

Hmmm står ikke noe etter min kronologiske versjon. Det står bare "the godfather triologi".

Pakka er helt lik den jeg nå har på dvd (som IKKE er den kronologiske..), og derfor var jeg jo sikker på at jeg hadde fått den jeg skulle ha, men det forundrer meg ikke om det snart kommer en "the godfather directors cut".

Og ja, enkelte gærninger - meg - må selvsagt ha den :)

Men det manglet en del scener her. Bagatellmessige scener som når Kay ligger på hotellrom med Michael og later som hun er telefonoperatør når hun ringer til Hagen for å fortelle at de blir forsinket. (Rett før Tom blir kidnappet av Tyrkerfaenskapet).

Scenen hvor Vito og hans sønner viser respekt for den døende Jencho (han war-consigliaren).

Når Mickael må reise til sitt hjemland fordi han skjøt hull i tyrkeren og han politimannen. Ca 50 % av den "ferien" er kuttet bort. Bare det essensielle, med giftemål, osv, er der.

Når "unge" Vito reiser tilbake for å hevne sine foreldre og brødre. Scenen er kuttet ned ganske kraftig, og det eneste vi ser er drapet på Don Cicci, altså hovedmannen bak drapet på familien hans. Vi ser ikke de to andre som Vito tar livet av.

Dette er jo ikke ekstremt essensielle scener, men har man sett dem så blir det rart å se filmen uten.

Den viktigste scenen, etter min mening, som er borte, er den hvor han Fabrizio (mener jeg å huske at han heter..) som sprenger bilen til Mickael i Italia, der hans unge vakre kone får seg en luftetur og ikke lander igjen, den scenen er selvsagt der, MEN det går fram av filmen at en av Hyman Roth sine medarbeidere på slutten, er denne Fabrizio, at Mickael får greie på det, og tar selvsagt fyren av dage.

Denne litt viktige bagatellen blir ikke engang nevnt i denne versjonen.

Det er altså en del sånn flisspikkeri man kan henge seg opp i, og jeg skal i hvertfall ha Directors cut når den kommer på DVD!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-291482
Del på andre sider

Nei, han ble ikke videre nervøs, og dessuten er det jeg som burde bli det. Jeg mener.. han er jo min yngre bror...:)

Hmmm står ikke noe etter min kronologiske versjon. Det står bare "the godfather triologi".

Pakka er helt lik den jeg nå har på dvd (som IKKE er den kronologiske..), og derfor var jeg jo sikker på at jeg hadde fått den jeg skulle ha, men det forundrer meg ikke om det snart kommer en "the godfather directors cut".

Men det manglet en del scener her. Bagatellmessige scener som når Kay ligger på hotellrom med Michael og later som hun er telefonoperatør når hun ringer til Hagen for å fortelle at de blir forsinket. (Rett før Tom blir kidnappet av Tyrkerfaenskapet).

Scenen hvor Vito og hans sønner viser respekt for den døende Jencho (han war-consigliaren).

Når Mickael må reise til sitt hjemland fordi han skjøt hull i tyrkeren og han politimannen. Ca 50 % av den "ferien" er kuttet bort. Bare det essensielle, med giftemål, osv, er der.

Når "unge" Vito reiser tilbake for å hevne sine foreldre og brødre. Scenen er kuttet ned ganske kraftig, og det eneste vi ser er drapet på Don Cicci, altså hovedmannen bak drapet på familien hans. Vi ser ikke de to andre som Vito tar livet av.

Dette er jo ikke ekstremt essensielle scener, men har man sett dem så blir det rart å se filmen uten.

Den viktigste scenen, etter min mening, som er borte, er den hvor han Fabrizio (mener jeg å huske at han heter..) som sprenger bilen til Mickael i Italia, der hans unge vakre kone får seg en luftetur og ikke lander igjen, den scenen er selvsagt der, MEN det går fram av filmen at en av Hyman Roth sine medarbeidere på slutten, er denne Fabrizio, at Mickael får greie på det, og tar selvsagt fyren av dage.

Det er altså en del sånn flisspikkeri man kan henge seg opp i, og jeg skal i hvertfall ha Directors cut når den kommer på DVD!

"Den viktigste scenen, etter min mening, som er borte, er den hvor han Fabrizio (mener jeg å huske at han heter..) som sprenger bilen til Mickael i Italia, der hans unge vakre kone får seg en luftetur og ikke lander igjen, den scenen er selvsagt der, MEN det går IKKE (jeg glemte ikke i den over..) fram av filmen at en av Hyman Roth sine medarbeidere på slutten, er denne Fabrizio, at Mickael får greie på det, og tar selvsagt fyren av dage.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-291484
Del på andre sider

Gjest retvizan

"Nei, han ble ikke videre nervøs, og dessuten er det jeg som burde bli det. Jeg mener.. han er jo min yngre bror...:)"

Oops! He he...

Ang scener som er klippa bort; husker også at jeg reagerte på at bare drapet på Don Ciccio var tatt med i den ene versjonen jeg har. Drapet på han i båten og han bak myggnettingen var tatt bort. :-(

Å nedtone Fabrizio's rolle i drapet på Apollonia, er bortimot utilgivelig. Som du påpeker, så dukker han opp i del 2, og blir der myrdet utafor pizzasjappa si. Dvs at det blir en "missing link" mellom del 1 og 2.

Når dvd-spilleren er i hus, skal jeg anskaffe meg _alle_ dvd-versjonene, Vil ikke risikere å bli snytt for en eneste liten detalj!

Handla forresten bøker i går, bl a "Omerta" av - hvem ellers - Mario Puzo. Reiser på hytta mandag, og trenger lesestoff.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-291506
Del på andre sider

Gjest retvizan

"Den viktigste scenen, etter min mening, som er borte, er den hvor han Fabrizio (mener jeg å huske at han heter..) som sprenger bilen til Mickael i Italia, der hans unge vakre kone får seg en luftetur og ikke lander igjen, den scenen er selvsagt der, MEN det går IKKE (jeg glemte ikke i den over..) fram av filmen at en av Hyman Roth sine medarbeidere på slutten, er denne Fabrizio, at Mickael får greie på det, og tar selvsagt fyren av dage.

Tok'n likevel jeg. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-291507
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Så jeg bør vente med å handle trilogien på DVD. Har bare dvd-piratkopier selv, men mener disse scenene er med der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-292110
Del på andre sider

Hmm.. Så jeg bør vente med å handle trilogien på DVD. Har bare dvd-piratkopier selv, men mener disse scenene er med der.

For alt jeg vet kan Directors Cutten allerede ha kommet, men jeg tror egentlig ikke det siden det først er det siste året jeg har sett reklame for Gudfaren triologien på DVD, og det vanlige er vel at den "vanlige" kino versjonen kommer først, og så kommer Directors cut en stund etterpå.

Men jeg er veldig usikker. Jeg ville i hvertfall ikke kjøpt den versjonen jeg har, og det er den versjonen de reklamerer for i diverse videoblader, som de selger i diverse butikker, osv..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64943-ret/#findComment-292116
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...