Gå til innhold

Legitimasjon til barn


Dorthe

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få legitimasjon med bilde til 6-åringen min? Har ikke mulighet til å få pass for da må jeg ha farens underskrift. Siden jeg tror faren har tenkt å flytte utenlands har jeg hittil nektet å skrive under selv fordi jeg er redd han skal ta ungen med.

Men nå har ungen hatt bursdag og faren har sendt pakke, ungen har ikke mitt etternavn, og postkontoret vil ikke utlevere den. Har ikke fødselsattest heller med mitt navn på, den har faren og vi snakker ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fødselsattest kan vel folkeregisteret i kommunen skrive ut til deg? Jeg fant ikke eldstejentas fødselsattest da vi skulle ha pass til henne, og fikk ny med en gang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel kunne få en kopi av fødselsattesten fra Folkeregisteret?

Ellers høres det slitsomt ut å ha det slik du beskriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel kunne få en kopi av fødselsattesten fra Folkeregisteret?

Ellers høres det slitsomt ut å ha det slik du beskriver..

Fødselsattesten kan jeg få men bare den enkleste med bare barnets navn. Postkontoret godtar bare legitimasjon med bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsattesten kan jeg få men bare den enkleste med bare barnets navn. Postkontoret godtar bare legitimasjon med bilde.

Da vil jeg påstå at de er skikkelig vrange på postkontoret ditt! Ærlig talt, ta med ungen da vel - og tilby dem at hun pakker opp der og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jeg påstå at de er skikkelig vrange på postkontoret ditt! Ærlig talt, ta med ungen da vel - og tilby dem at hun pakker opp der og da..

De er veldig vrange der. Har tidligere hatt problemer med posten til de andre enda vi hadde samme etternavn. Datteren min sto i mitt pass og de nektet å utlevere pakken fordi det ikke var bilde der.

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tak i legitimasjon. Skolebevis er heller ikke gyldig :o(.

Kan jo prøve ditt forslag men hva med ungen dersom de ikke utleverer pakken fra pappa? Han kommer jo til å gå bananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest folkeregisteret

Det du trenger er en bekreftelse på at du er barnets mor (en kopi av føselsattesten, fås hos Folkeregisteret). Med denne og din legitimasjon er det nok, som barnets mor har du lov til å hente pakken. Hvis ikke, ring posten sentralt og få en bekreftelse på at det er disse to tingene som trengs.

www.posten.no

Eller du kan be om å få postens legitimasjon, ta med kopi av fødselsattest og bilde av barnet (og barnet selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en bekreftelse på at du er barnets mor (en kopi av føselsattesten, fås hos Folkeregisteret). Med denne og din legitimasjon er det nok, som barnets mor har du lov til å hente pakken. Hvis ikke, ring posten sentralt og få en bekreftelse på at det er disse to tingene som trengs.

www.posten.no

Eller du kan be om å få postens legitimasjon, ta med kopi av fødselsattest og bilde av barnet (og barnet selv).

hehe, ja det er rart det der...hvordan identifisere seg med ID for å få sitt første ID? :)

Da jeg begynte på skole og fikk studielån, så var det posten jeg skulle ta ut pengene hos, men nei - ikke noe uten bilde, - men jeg kunne få ID-kort av dem! *lol* - tok med fødselsattest OG skolebevis - hadde jo ikke noe annet....og fikk kort av DEM som de da kunne kikke på og godta - helt latterlig var det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...