Gå til innhold

Farlig med masse vann?


Gjest panter

Anbefalte innlegg

Gjest panter

Jeg har en diskusjon gående med en venninne - er det farlig for nyrene å drikke for masse vann, eller er det bare sunt uansett?

Er det noen som vet om en side hvor jeg kan lese en leges mening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nyttig lesing! :-)= jeg er veldig dårlig på å huske vannet - men nå skal jeg gå ut i gangen og fylle opp flaska mi. jeg har INGEN unnskyldning, -har kaldt kildevann 4 meter fra meg hele dagen! :-)

Jeg har vært sløv med vanndrikking i det siste, det har blitt mye kaffe og cola light, men når jeg trener da drikker jeg kun vann! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sløv med vanndrikking i det siste, det har blitt mye kaffe og cola light, men når jeg trener da drikker jeg kun vann! :-)

ikke sjokolada eller smågodt? :-)

Har dere forresten noe godt smågodt der du bor da? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke sjokolada eller smågodt? :-)

Har dere forresten noe godt smågodt der du bor da? *s*

De har masse smågodt men ikke surt og salt sånn som jeg liker, ikke har de gode sjokolader eller karameller heller. Alt er for søtt og smakløst, men Haribo vingummibamser har de, søt lakris også.

Jeg fant en gang på sydkysten smørbukkarameller og Troika men har ikke sett det etterpå! :-(

Jeg går omtrent amokk første dagene i Norge både når det gjelder smågodt, sjokolade og mat! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har masse smågodt men ikke surt og salt sånn som jeg liker, ikke har de gode sjokolader eller karameller heller. Alt er for søtt og smakløst, men Haribo vingummibamser har de, søt lakris også.

Jeg fant en gang på sydkysten smørbukkarameller og Troika men har ikke sett det etterpå! :-(

Jeg går omtrent amokk første dagene i Norge både når det gjelder smågodt, sjokolade og mat! :-)

hehe, kan tenke meg det ja, -husker vi kjøpte på Mallorca - 4 KILO godteri med hjem til søstra mi - det var bare seige ting omtrent - men *gæppe, glefse* som vi åt! :-)

Kan du ikke abbonere på norsk sjokolade da? det burde jo være en knallide for Freia? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kan tenke meg det ja, -husker vi kjøpte på Mallorca - 4 KILO godteri med hjem til søstra mi - det var bare seige ting omtrent - men *gæppe, glefse* som vi åt! :-)

Kan du ikke abbonere på norsk sjokolade da? det burde jo være en knallide for Freia? :-)

Det er altid godt med utenlandskgodteri:o) Foreldrene mine har vært i Tyskland, Danmark og Sverige og vi skal å besøke dem i kveld, håper de har masse spennende*s*

Og jeg har ikke fått bursdagsgave av dem ennå*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kan tenke meg det ja, -husker vi kjøpte på Mallorca - 4 KILO godteri med hjem til søstra mi - det var bare seige ting omtrent - men *gæppe, glefse* som vi åt! :-)

Kan du ikke abbonere på norsk sjokolade da? det burde jo være en knallide for Freia? :-)

Nei takk, det har jeg ikke råd til, ikke her en gang! *sukk*

https://www.norskmat.com/index_IE.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altid godt med utenlandskgodteri:o) Foreldrene mine har vært i Tyskland, Danmark og Sverige og vi skal å besøke dem i kveld, håper de har masse spennende*s*

Og jeg har ikke fått bursdagsgave av dem ennå*s*

I Tyskland har de en del god sjokolade! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tyskland har de en del god sjokolade! :-)

Jeg håper*s*

Jeg husker pappa hadde med seg belgisk sjokolade til meg en gang i mine yngre dager. Eska ble fort tom og jeg ble lei meg. Tok vare på eksa fordi den var så fin. Så noen månder etterpå oppdaget jeg at eksa var i to lag. Plutselig hadde jeg masse sjokolade igjen. Tro det var ei som ble glad. Også ble jeg svært sparsommelig på det siste brettet*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ups! - nå har jeg akkurat sendt ideén min til informasjonsdirektøren hos Freia - hehehe- men det gjaldt jo bare sjokolade da! :-)

Krona er for sterk og euroen for lav til at det blir lønnsomt nå tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen side/link å henvise til.

Men min sunne fornuft sier at det er bedre å drikke masse vann enn lett- eller vanlig sukkerholdig brus.

Jeg drikker en del vann. Fra springen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig for nyrene å drikke mye vann?

Tvert i mot!

Jo mer jo bedre, så sant du ikke går på E og går helt fra konseptene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan dø av vannforgiftning, men da skal du tylle i deg masse på veldig kort tid. Dette har skjedd bl.a. blant ecstasy-brukere, men det er ikke så lenge siden jeg hørte om en soldat i USA som hadde gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det redusere faren for nyrestein (mener jeg å ha lest)

Det stemmer det! Jeg sliter med stadig nye nyrestein, og har fått beskjed om at jeg må drikke mye vann. Hver morgen må jeg drikke et stort glass vann før jeg spiser noe. Og det siste jeg gjør før jeg legger meg skal også være å drikke et stort glass vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan dø av vannforgiftning, men da skal du tylle i deg masse på veldig kort tid. Dette har skjedd bl.a. blant ecstasy-brukere, men det er ikke så lenge siden jeg hørte om en soldat i USA som hadde gjort det samme.

Nei! Man kan ikke dø av vannforgiftning vel ?!?!

Det kroppen ikke trenger, det tisser den ut igjen med det samme.Skal man dø av for mye vann må man i tilfelle legge seg under en høytrykksslange og fylle seg til man fysisk sprekker.Extacy-brukere dør av uttørking, det motsatte av før mye vann, fordi hodet ikke skjønner at kroppen må ha vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...