Gå til innhold

Sliten/Utbrent/null energi?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på jobben og har vel sittet sånn en stund ihvertfall dette året. Jeg sliter med motivasjon og føler meg slapp og trøtt. Jeg spiser sunt og får nok søvn. Sliter litt med søvnen i perioder, men det går greit. Jeg har det helt fint hjemme og trives egentlig med yrket mitt. Men jeg føler at jeg ikke har energi lenger, heller ikke til hjemmlige oppgaver. Jeg prøver hver dag, men så går tiden bare til å fylle dagen, og komme seg hjem og slappe av.

Jeg har jo ikke lyst til å sykemelde meg, men føler at jeg risikerer min egen jobb hvis det fortsetter sånn.

Hva skal jeg gjøre for å få energien tilbake? Hadde nettopp ferie i tre uker, men var like sliten når jeg var tilbake, ferien besto av sammenhengende dårlig vær. Og jeg gruer meg til vinteren, da jeg var veldig vinterdepressiv sist vinter..Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64970-slitenutbrentnull-energi/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det funker alltid med litt lysende solarium både for kropp, helse og humør, spesielt i mørke vintertider.

Jeg ville ha rådført meg med en lege ang jobbmotivasjonen og søvnproblemene. Dette kan være tegn på begynnelsen av utbrenthet, men det kan også være tegn på noe du mangler av vitaminer/mineraler etc i kroppen.

Tro meg, det er bedre å stoppe slike ting før det er gått for langt.

Lykke til!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...