anno Skrevet 12. oktober 2000 Del Skrevet 12. oktober 2000 Er 32 år gammel. Var 16 år da jeg fikk senebetennelse første gang i håndleddene, har hatt 2 ganger etterpå. Er sterk som en bjørn i kroppen og liker kroppsarbeid men er i det siste blitt hemmet ved at jeg ikke har de samme kreftene i hendene. Da jeg var 17 år fikk jeg senebetennelse i en underarm. Fikk for ca 6 mnd siden betennelse i en overarm. Dette gikk over etter ca 2 mnd og behandling med betennelses hemmende medikamenter og 3 kortison sprøyter. Fikk for 2 mnd siden på nytt betennelse, denne gangen i musklene i korsryggen. Har fått medisiner, men det henger fremdelses i ryggen ved at jeg har problemer med å sitte.Har hatt kink i ryggen flere ganger første gang da jeg var 16 år. Har smerter i knærne når jeg belaster dem feks sykling, bryst svømming og gåing i trapper, fikk dette første gang etter 1. svangerskap da jeg var 20 år, men det gikk over. Dette er kommet tilbake for ca 3 år siden.Spurte legen og han sa det sikkert bare var slitasje. Har også smerter i anklene når jeg reiser meg opp og det er verst på morgenen, men blir bedre når jeg rører meg. Det virker som det ikke er i selve leddet men det er vont forover i foten når jeg belaster dem med å gå. Har fremdelse perioder hvor jeg har vont i musklene jeg har hatt betennelser i. Er rimelig lei av smerter, selv om smerteterskelen er blitt rimelig høy. Har alt dette en sammenheng ? Eller kansje enda bedre, en diagnose? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6498-betennelse-i-muskler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 13. oktober 2000 Del Skrevet 13. oktober 2000 Du har hatt flere episoder med sene- og leddplager fra du var 16 år,og selv om dette kan være tilfeldig etter større belastning,synes jeg det er relevant å tenke i retning av en revmatisk lidelse,og spesielt siden du har hatt effekt av nevnte medisiner,og fordi du beskriver morgenstivhet som blir bedre når du får gått det til.Enkelte slike lidelser kan debutere etter svangerskap,og dette kan øke mistanken om at noe slikt ligger til grunn.Det finnes i dag en rekke bra medisiner og kosttilskudd for å hjelpe på slike plager,og du bør derfor få gjort en generell undersøkelse rettet mot en slik mistanke.Hvis du også er bedre i varmen,feks.ved sydenreiser,øker sannsynligheten for at det ligger en betennelsestilstand til grunn for de gjentatte plagene dine. Sikkert kan man dog ikke si dette,før resultatet ev de forskjellige undersøkelsene foreligger. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6498-betennelse-i-muskler/#findComment-33395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.