Gå til innhold

Klima-anlegg vs Aircondition


Gjest Forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret

Heisann!

Skal kjøpe meg ny bruktbil, og ser at utrykkene klima-anlegg og aircondition er nevnt om hverandre.

Kan noen forklare meg forskjellen på disse to - og hva som er best??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rusle

Hvis jeg ikke tar mye feil, så kan du på et klimaanlegg stille inn eksakt temperatur. Mens en aircondition pøser "inn" kaldluft uavhengig av hvilken temp du ønsker. Ved AC kan du regulere tempen ved å sette på varmeanlegget.

Klimaanlegg er dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med aircondition har du ikke mulighet til å regulere temperaturen på samme måte som med klimaanlegg.

Har erfaring med begge deler, og har klima-anlegg i den bilen jeg har nå - og er kjempefornøyd.

Fordelen med klimaanlegg, er at den i tillegg har pollen/støvfilter og du kan stille inn på f.eks. 18 grader - og bilen gir deg 18 grader... eller 24 grader på vinteren....

Hvis lommeboka er enig, skal jeg nok kjøpe bil med klimaanlegg neste gang også.

Fordelen med aircondition, er at lufta blir mye kaldere enn med klimaanlegg - mye raskere. Men det kan nesten bli litt for kaldt noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Med aircondition har du ikke mulighet til å regulere temperaturen på samme måte som med klimaanlegg.

Har erfaring med begge deler, og har klima-anlegg i den bilen jeg har nå - og er kjempefornøyd.

Fordelen med klimaanlegg, er at den i tillegg har pollen/støvfilter og du kan stille inn på f.eks. 18 grader - og bilen gir deg 18 grader... eller 24 grader på vinteren....

Hvis lommeboka er enig, skal jeg nok kjøpe bil med klimaanlegg neste gang også.

Fordelen med aircondition, er at lufta blir mye kaldere enn med klimaanlegg - mye raskere. Men det kan nesten bli litt for kaldt noen ganger.

Det regulerer du med varmeanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På et klima annlegg stiller du inn den temperaturen du vil ha, enten det er 18, eller 25. Det tilføres kald eller varm luft etter behov. Aircondition gir kun kald luft for å kjøle. Dvs at i klima så er det ac bare med andre funskjoner i tillegg på en måte. Klima er helt klart best siden man slipper å bli "for kald", i og med at innstilt temperatur oppnås og ikke bare kald luft pøses på. Klima er dyrest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...