Gå til innhold

Hjemmelaga julegaver


Gjest Nissens_lille_hjelper

Anbefalte innlegg

Gjest Nissens_lille_hjelper

Er det barnslig å gi bort julegaver man har laga selv?? Er det kjipt å få sånne gaver? Har funnet meg en ny hobby, og bare KLØR etter å lage altmulig....hadde vært greit å kombinere det med å gi bort en del da tenkte jeg. Men jeg er jo nybegynner, så det er ikke akkurat nydelige kunstverk jeg presterer. Jeg er forresten snart 30 år....kan jo ha litt å si i denne sammenhengen.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glimmer

Det er ikke barnslig å lage julegavene selv, det er bare mye mer personlig. Hadde blitt glad for en slik gave jeg, selv om det ikke var verdens vakreste kunstverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager julegaver, jeg. Hobbyen min er å male keramikk, og det er fint å gi bort. De jeg kjenner blir mye mer glad for å få noe hjemmelagd enn noe som er kjøpt. Det hjemmelagde blir mye mer personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt bort mye hjemmelaga opp gjennom årene, og det har blitt godt mottatt - mine venner er ikke høflige nok til å holde det hemmelig hvis de syns gavene var helt håpløse...

Jeg prøver imidlertid å holde meg til gaver som blir brukt opp (mat, lys etc.) og unngår å gi bort pyntesaker. Selv kan jeg ikke fordra å få dem, så da sparer jeg andre for å få huset fullt av dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Libra. Hjemmelagede gaver er mer personlige, men jeg vil ikke fylle huset mitt med allslags hjemmelaget dill laget av personer som ikke alltid har samme smak som meg. Jeg blir mye mer glad for en boks med hjemmebakte kjeks, selvstøpte lys og andre godsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barnslig å lage julegavene selv, det er bare mye mer personlig. Hadde blitt glad for en slik gave jeg, selv om det ikke var verdens vakreste kunstverk :)

Kinkig....jeg hater selv å få hjemmelagede gaver (skjønt hjemmelaget konfekt hadde jo vært digg!) - men ikke noe pyntegreier.Men det er jo så vanskelig å si slikt!Men MÅ jo vise glede til giveren.Jeg setter hjemmelagede gaver (uansett om de er laget av barn eller voksne) i samme kategori som å få brudebilder eller bilder av venners barn som liksom skal henge på veggen MIN....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kommer an på

Kommer an på hva du lager. Lag noe som kan brukes (og stå i et skap når det ikke er i bruk) eller spises, og ikke noe som må stilles ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er flink så :)

Lillesøster og meg kjøpte 6 vinglass til 30 kroner på Europris, og et noen bokser med glassmaling. Så satt vi der da, på lillejulaften, og skulle male på glass vi skulle gi til besteforeldrene våre. Resultatet ble mildt sagt helt jævlig, og jeg gremmes bare jeg tenker på det. Har aldri vært så flau noengang da de takket pent for gavene. Har heldigvis aldri sett de helsikes glassene igjen :)

Så moralen må være; være sikker på at du vet hva du driver på med, og ikke lag gavene i siste liten. Dersom du skulle være så dum og faktisk gjøre dette, så sørg for å ha en liten pengesum i bakhånd i tilfelle katastrofe.

*grem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli

Liker godt å få det, jeg... bLe kjempegla av den stripete lua med et ubestemmelig antall uss i som jeg fikk av veninna mi til jul. Den er foresten favorittlua mi, den!

La det stå til da, hvis du synes det blir for ille til å gi bort, er det bare å prøve på nytt igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Jo, i prinsippet blir jeg glad for hjemmelagede gaver.

MEN! De må være fine. Helst ikke pynteting á la figurer eller skulpturer etc.

Hva lager du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er mye kjekkere både å gi og få hjemmelagde julegaver.

I fjor lagde jeg såper og drops som jeg ga bort, og samtlige mottakere har bestilt det samme i år også :-)

Har tenkt å prøve meg på å lage lys i år. Gelelys er knallstilige! Det finnes masse gøy du kan prøve deg på.

Hjemmelagd pyntestæsj gir jeg ikke bort, skapfyll har folk nok av. Mye bedre å gi forbruksvarer eller noe spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...