Gå til innhold

Kan pcos gjøre vondt?


Gjest og en takk til legen :-)

Anbefalte innlegg

Gjest og en takk til legen :-)

Hei :-)

Jeg vil først få lov til å takke for svaret på mitt tidligere innlegg om "eggløsning som kommer sjeldnere og sjeldnere".

Jeg har i tillegg til å bestille time hos gynekolog for utredning, også lest litt om pcos.

Jeg har de meste av symptomene (hårvekst, kviser, eplefasong osv.), bortsett fra barnløshet.

Det jeg lurer på nå, er om man kan få "menssmerter" og andre mer stikkende smerter i magen p.g.a. pcos?

Jeg vil igjen takke for tipset om pcos. Jeg har tatt opp en del av symptomene med leger opp gjennom årene, men da separat siden jeg ikke så noen sammenheng selv.

Nå vet jeg hvor jeg skal gå, og hva jeg skal be om å få sjekket. Om det ikke er pcos, så kan det jo hende at spesialisten sjekker andre ting med lignende symptomer.

Tusen takk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har PCOS og opplever til stadighet at det "murrer" i underlivet nesten som menssmerter. Forklaringen jeg fikk var at cystene på eggstokkene bidro til disse smertene. Og jeg som trodde at jeg var gravid......;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil råde deg til å få legen til å undersøke om du har ENDOMETRIOSE, jeg kjenner meg veldig igjen i din beskrivelse, og det viste seg at jeg hadde det. Faktisk, 20% av alle kvinner har denne til dels veldig smertefulle sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har sett at PCOS kan gi smerter, men vanligvis ikke de typiske smerter ved menstruasjon. Legen vil sjekke deg ved kontrollen og kan undersoeke om dine eggstokker er forstoerret og oemme.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...