Gå til innhold

Økonomisk støtte


Gjest sofaslitern

Anbefalte innlegg

Gjest sofaslitern

Hei! Jeg jobber fulltid, men er ofte så sliten etter jobben at fritiden min for det meste består av hvile, se på TV eller være på nettet. Husarbeidet hoper seg også opp, da jeg ikke ønskre at livet mitt bare skal bestå av jobb, hvile og husarbeid. Jeg går til psykolog og har en alvorlig diagnose. Jeg føler vel selv at livet mitt ikke er helt riktig for tiden. Jeg føler at jeg kanskje ikke burde jobbe fulltid. Men jeg presser meg til dette, fordi jeg føler at jeg trenger pengene, samt at det vil bli vanskelig for meg karrieremessig å få en bedre jobb. Jeg får ikke brukt utdannelsen min, da det har skjedd ting underveis i livet mitt som har gjort at mine planer ikke kunne fullføres. Det jeg lurer på er om jeg har krav på å få økonomisk støtte dersom jeg trapper ned stillingen min, fordi jeg hatt det så vanskelig i livet. Jeg vet ikke om det er psykisk eller fysiske grunner til at jeg har det som jeg har det. Men det er ikke normalt at en kvinne på 29 år skal leve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en alvorlig psykisk lidelse mener jeg at du rett på attføring.Få fullført utdannelsen din slik at du kan få en bra betalt jobb og dermed muligheten til å jobbe mindre.

Mener at du også kan søke om f.eks 20% uføre.Men det er ikke mye penger du får!

Uansett man skal ikke være utslitt og utbrent før man har fyllt 30 år!!!!!

Snakk med legen din, og lykke til.....du lever bare en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankern

Har du en alvorlig psykisk lidelse mener jeg at du rett på attføring.Få fullført utdannelsen din slik at du kan få en bra betalt jobb og dermed muligheten til å jobbe mindre.

Mener at du også kan søke om f.eks 20% uføre.Men det er ikke mye penger du får!

Uansett man skal ikke være utslitt og utbrent før man har fyllt 30 år!!!!!

Snakk med legen din, og lykke til.....du lever bare en gang!!

Poenget er at jeg begynte på en utdannelse som jeg ikke kunne fullføre fordi det ble for vanskelig for meg å komme videre. Nå sitter jeg igjen med en generell utdannelse som det ikke er så lett å få en jobb som tilsvarer strevet jeg har vært igjennom. Jeg jobber nå i en jobb som jeg kunne fått etter videregående og lønnen er også dårlig. Jeg får med andre ord ikke utbytte for den utdannelsen jeg har tatt med mindre jeg blir lærer, noe jeg ikke ønsker. Aetat kan ikke hjelpe meg. De sier at de kun prioriterer dem som ikke har jobb allerede. Jeg skulle gjerne snakket med noen som kunne hjelpe meg med råd når deg gjaldt å finne en jobb hvor jeg også får bruk for utdannelsen min, eventuelt hvilken utdannelse som er best for meg i den situasjonen jeg er i. Jeg syntes livet er hardt på mange måter. Samfunnet er ikke laget for dem som har det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på deg for at du er oppi en slik vanskelig situasjon.Er du sikker på at du ikke kan få en jobb som betaler bedre og di kan makte.

?????

Har du lærer utdannelse, så kan du jobbe med mye annet enn å være lærer.

Uansett så finnes det jo kurs man kan ta.Vet om folk som har fått bra jobb etter det.

Jeg ville ha snakket med en rådgiver av noe slag...

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Jeg synes synd på deg for at du er oppi en slik vanskelig situasjon.Er du sikker på at du ikke kan få en jobb som betaler bedre og di kan makte.

?????

Har du lærer utdannelse, så kan du jobbe med mye annet enn å være lærer.

Uansett så finnes det jo kurs man kan ta.Vet om folk som har fått bra jobb etter det.

Jeg ville ha snakket med en rådgiver av noe slag...

Lykke til!!!

Jeg snakket med en rågiver på Aetat. Hun sa de prioriterte de som ikke hadde jobb. Jeg syntes det er tungt å ikke få mer utbytte av slitet jeg har vært igjennom. For det var et slit for meg å studere fordi jeg slet med psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...