Gå til innhold

Mage smerter :(

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på om du kunne svare meg på noen spørsmål?! Jeg har nå i snart 1 år hatt Sort og slimete avføring. Sterke magesmerter, oppblåst mage, feber, slapp og sliten veldig ofte. Jeg har vært på Koloskopi, Gastroskopi, Ultralyd,CT og ingen funn, untatt avførings prøve da,som var posetive. Legen som jeg har nå sa han ikke kunne gjøre noe mer! Så i forrige uke snakka jeg med en anen lege som anbefalte at jeg skulle ta tynntarms-undersøkelse og en biopsi, cøliaki og laktose prøver. Det jeg lurer på da er: Kan man ta tynntarms-biopsi gjennom nesa?? har hørt at dette er mer behagelig enn gjennom munnen??(noe jeg ikke har lyst til en gang til). Så lurte jeg på hva er " Psuedo Obstruktion" og er det noen i Norge som har denne diagnosen?. Og hvorfor får man Sort og slimete avføring?? og er det farlig? Dette ble kansje mange spørsmål, men jeg håper du kan svare meg =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65050-mage-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg vet dessverre ikke om man kan ta vevsprøve av tynntarmen (tynntarmsbiopsi) gjennom nesen.

De hyppigste årsakene til sort og slimete avføring er betennelser eller i svulster i magetarmsystemet, et kosthold med blodprodukter eller bruk av jerntilskudd.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65050-mage-smerter/#findComment-295311
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...