Gå til innhold

jobb på bibliotek uten utdannelse?


Gjest bookworm

Anbefalte innlegg

Gjest bookworm

Er det mulig å få jobb på bibliotek uten bibliotekarutdannelse? Har _veldig_ lyst til å jobbe på bibliotek, men har ikke råd til å studere akkurat nå. Hva slags oppgaver vil en mulig "assistent" (?) eventuelt få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abraxas

Det er en del sekretærer, fullmektiger og assistenter som jobber på bibliotek, så det er fullt mulig å jobbe på bibliotek uten å være bibliotekar. Problemet er dessverre å få en slik jobb. Arbeidsstyrken er svært stabil, det blir utlyst svært få slike stillinger. Mange av stillingene er også deltid.

Jeg arbeider som sekretær ved et folkebibliotek og trives kjempegodt! (Dessverre er det kun et vikariat, SNUFS). Arbeidsoppgavene er blant annet skrankevakt, rydding, klargjøring og bestilling av bøker, gjennomføring av utstillinger og generelt data/sekretærarbeid. Lønna er ikke så høy, men det er en utfordrende og kjempegivende jobb!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg begynner på torsdag! :o) Jeg kommer til å være i skranken, altså anbefale bøker og låne ut og ta i mot innleveringer, pakke og ta i mot posten og gjøre tusen andre ting som hyllerydding, bokutsetting, reparering og slike ting. Pluss å hive ut bråkete tenåringer, overtale fulle folk til å gå ut, tørke oppkast, rydde søppel, småprate med lånere (veldig koselig med unger!) og følge med i hva som kommer på bokmarkedet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Biblio

Ingen bibliotekutdannelse her, men jeg har jobbet på et lite bibl. i sju år og trivers som bare det!

Gjør alt som trengs å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...