Gå til innhold

Jeg lurer på...


Gjest caligran

Anbefalte innlegg

Gjest caligran

Hei! Jeg har rotet bort resepten min på p-piller. Må jeg til lege for å få ny?? Og siden man kan bruke samme resept flere ganger, kan man bare hente den så ofte man vil da? Og fins det noen midler som kan utsette mensen uten at man trenger resept? Sikkert dumme spørsmål, men jeg lurer på det likevel jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok du må til legen din for å få ny resept, ja. Men det kan jo hende det holder at du ringer; så kan du hente resepten på legekontoret når det passer deg. Når resepten gjelder for flere ganger kan du, hvis du vil, hente ut alle med en gang. Du kan vanligvis bruke de vanlige p-pillene til å utsette mensen. Det er litt forskjellig fra merke til merke. Men ofte så står dethvordan du gjør i pakningsvedlegget, eller så kan du spørre legen din.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare å ringe legen. Så lenge det ikke har gått så lang tid at du må ha gyn.un., er det nok å ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til legen. Han kan mest sannsynlig fakse resepten til apoteket du ønsker å hente pillene dine på. Det gjør iallfall min lege i slike tilfeller.

Tror også at du må ha resept på piller som utsetter mensen. Men går du på pillen, kan du bare fortsette å ta piller de dagene du ønsker å utsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt ringe legen - men du blir uansett belastet med ett "resept-gebyr" som tilsvarer (nesten) det en vanlig konsultasjon koster.Selv om du kan bruke resepten mange ganger (som regel i ett år av gangen) så stempler apoteket når du henter ut piller - så du må ha ny når du har hentet ut alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...