heihei1365380357 Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hei! Jeg er eijente på 27 år som har en inndradd brystvorte. Den har vært slik hele livet tror jeg. Problemet er at det kommer "noe" ut av den( det dannes en "hudfarget" skorpe som kan skrapes av), og den er ganske sår(f.eks hvis jeg kommer borti den med dusjstrålen er det vondt!) Dessuten klør det ofte. En gang for lenge siden kom det blod, men bare en gang. Jeg kan observere en innbuktning i brystet, men ingen leger ser dette.(!) Dessuten kan jeg kjenne en meget diffus smerte i brystet av og til, og bare på den siden med dette brystet.Har vært hos legen med dette, har til og med vært på undersøkelse på sykehuset. Tok da ultralyd av brystet, men de kunne ikke finne noe galt. Ingen svar på noe, følte de bagatelliserte problemet mitt pga at jeg er så ung, og at brystkreft ikke er så vanlig da.Spørsmålene jeg sitter igjen med er; er sikker på at det er "noe" med brystet mitt, ikke nødvendigvis noe ondartet, men noe er det..Hva kan det være?(ser med frykt på amming, om jeg noen gang kommer til å få barn - det kommer til å gjøre VONDT!)De tok ikke mammografi pga at jeg var så ung - hva kan de se der som de ikke kan se på ultralyd? Den andre brystvorten hadde tidligere en tendens til inndragning, men er nå mer "Vanlig". Skulle gjerne likt å få den andre normal og! Kan en operere sånt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65134-brystvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg beklager at jeg dessverre ikke kan gi deg en god vurdering av dette pr. brev. Grunnen til at man ofte foretrekker ultralyd framfor mammografi hos unge kvinner er at brystvevet er så tett at det er vanskelig å få til en god undersøkelse. En annen grunn er at man ønsker å begrense stråledosen hos unge mennesker. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65134-brystvorter/#findComment-295315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.