Gå til innhold

Kreft?? eller noe annet


Gjest nervøs datter

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs datter

Min far har hatt magesmerter siden pinse. Vært til utallige undersøkelser,prøver delvis bra.Han er 58 år.

De fant "noe" på ultralyd som ikke skulle være der i magen.

Han har nå tatt biopsi-vevsprøve for snart fjorten dager siden. Ikke hørt noe ennå.

Det negative: han har gått litt ned i vekt, det kan jo være for at han er kanskje litt deprimert for tiden.

Positive: han har matlyst,bra allmenntilstand,sykler mange milevis eller går hver dag.

kjempegod kondis. Og at smertene er mye mindre.

Men, vi i familien er nervøse for vevsprøveresultatet,tenker om at tenk om osv. Frykter det værste.

Jeg skriver dette på åpent forum i håp om å få noe trøst der ute. Kanskje noen som har hatt noen "symptomer" som min far og at det likevel ikke var noe galt osv.

Eller er det "noe mageproblemer som går for tiden"?

Hilsen "nervevraket" for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Vet akkurat hvordan du har det, da min far har vært igjennom en lignende tid, men ikke med magen. Han har kreft og går nå gjennom behandling.

Det er en forferdelig tid før man får vite hva som er galt. Det kan ikke beskrives med ord egentlig. Utrolig mange tanker man får om alle ting, og om alle ting man skulle gjort.

Håper dere får svar snart, skulle ikke tro det gikk så lenge nå. Og så får vi krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig.

Har ikke så mange ord til trøst for deg, det tror jeg ikke det er så mange som har i den situasjonen dere er i nå.

Ønsker dere det beste!

Hilsen en her ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kan være noen trøst, pleier de å gi svar fra seg meget fort hvis det er noe galt de finner. En uke er mer er tilstrekkelig til å finne ut av slike prøver.

Gastroskopi med vevsprøve? Problemet kan derimot være at de ikke vet helt hvor i magen de skal lete hvis de ikke er helt sikre. Det går nemlig ikke ann å rote rundt i hele magen å ta vevsprøver på måfå.

Feil blir gjort, men la oss håpe at du ikke er en av dem som blir rammet av denslags. Personlig ville jeg ringt å hørt.

Det gjorde jeg når det gjaldt min mor. Hun var til gastro to ganger før hun fikk diagnosen magesår (for å snakke norsk). Fikk behandling og har lagt på seg alt for mye igjen - heldigvis :-)

Jeg var litt nervøs kan du si, fordi broren hennes døde av kreft i magen med metastase. Men heldigvis gikk det bra med min mor.

Ring og sjekk. Ikke vent - mas og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nervøs datter

Hvis det kan være noen trøst, pleier de å gi svar fra seg meget fort hvis det er noe galt de finner. En uke er mer er tilstrekkelig til å finne ut av slike prøver.

Gastroskopi med vevsprøve? Problemet kan derimot være at de ikke vet helt hvor i magen de skal lete hvis de ikke er helt sikre. Det går nemlig ikke ann å rote rundt i hele magen å ta vevsprøver på måfå.

Feil blir gjort, men la oss håpe at du ikke er en av dem som blir rammet av denslags. Personlig ville jeg ringt å hørt.

Det gjorde jeg når det gjaldt min mor. Hun var til gastro to ganger før hun fikk diagnosen magesår (for å snakke norsk). Fikk behandling og har lagt på seg alt for mye igjen - heldigvis :-)

Jeg var litt nervøs kan du si, fordi broren hennes døde av kreft i magen med metastase. Men heldigvis gikk det bra med min mor.

Ring og sjekk. Ikke vent - mas og lykke til.

Takk for respons!

Min far tok vevsprøve hvor de gikk inn ved milten. Jeg tror de tok prøve direkte av det vevet som ikke skal være der.

Så jeg(vi) får trøste oss foreløpig at hadde det vært noe galt så hadde han fått svar meget raskt. evt,operasjon osv. hadde vel vært omgående raskt vil jeg tro.

Men på den annen side så er vi jo i den søte ferietid. Det kan vel kanskje føre til forsinkelser. Men egentlig så bør jo slike alvorlige ting ikke la seg forsinke av slikt.

Det kan jo gjelde liv.

Og, er det det værste så kan man bli helt friskt for det.

Far har forberedt seg på det værste. Han er litt tungsindig av seg. Han er av den typen som tror han dør av forkjølelse.

Men, vi får håpe og bare håpe.

Og at det ikke skjer noe feil med evt. diagnose.

Fint at det gikk bra med din mor.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...