Gå til innhold

Hva er Spam?


Solsikke

Anbefalte innlegg

I mailingssammenheng hva er spam fornoe? Og går det å spamme på internett?

Jeg aner som sagt ikke hva dette er for noe, derfor lurer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit og lort du får i mail. Altså søppel

Hmmm? Her er det vist snakk om jeg spamer da. Jeg sendte nemlig mail til de jeg hadde på min mailingliste om noe greier jeg holder på med, internettbasert spill o.l. Og fikk i retur en mail om at jeg spammet eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm? Her er det vist snakk om jeg spamer da. Jeg sendte nemlig mail til de jeg hadde på min mailingliste om noe greier jeg holder på med, internettbasert spill o.l. Og fikk i retur en mail om at jeg spammet eller noe slikt.

Spam er kort oppsummert uønsket, masseutsendt mail. Altså som regel all mail som ikke enten er privat/personlig eller man selv har valgt å abonnere på via en mailingliste. Eller mail på en mailingliste som er utenfor temaet for listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spam er kort oppsummert uønsket, masseutsendt mail. Altså som regel all mail som ikke enten er privat/personlig eller man selv har valgt å abonnere på via en mailingliste. Eller mail på en mailingliste som er utenfor temaet for listen.

Da har jeg altså spammet da,med den mailen jeg sendte ut? Selv om den var privat... hmm man lærer noe nytt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg altså spammet da,med den mailen jeg sendte ut? Selv om den var privat... hmm man lærer noe nytt hele tiden.

Hva man oppfatter som spam er selvsagt individuelt. Jeg får veldig mye mail, og har dermed kanskje en lavere terskel for hva jeg oppfatter som spam enn mange andre. Mailer med vitser og morsomme vedlegg som folk sender til hele adresseboken sin er et typisk eksempel på ting jeg foretrekker å ikke få, men som mange andre setter pris på. Det gjelder ofte å være litt kritisk til hvem man sender til, og kun sende mail til de man vet vil ha nytte og interesse av det man sender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, du er med i wgi ja :)

Da bør du være meeeget forsiktig med markedsføringen din om dagen, og spamming kvalifiserer til utestengelse på flekken...

Vært med lenge? Går det bra?

(Ja, jeg er også med i wgi, supergira om dagen - pengene har såvidt begynt å rulle inn - morro :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du er med i wgi ja :)

Da bør du være meeeget forsiktig med markedsføringen din om dagen, og spamming kvalifiserer til utestengelse på flekken...

Vært med lenge? Går det bra?

(Ja, jeg er også med i wgi, supergira om dagen - pengene har såvidt begynt å rulle inn - morro :-))

Har bare vært med i noen dager, men har alerde aktivitet under meg som sponsoren min har lagt til. Jeg har sendt mail til de jeg har på mailinglista mi i outlook og hotmail, ikke noe annet:o) Har ikke reklamert for det her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til citoyen´s gode svar, ta en titt på: http://www.spam.com for et innblikk i hva spam egentlig er. Det har faktisk en sammenheng med dagens bruk av ordet :-)

"..............."

Ja får se på det etterhvert. Ikke det at det er noe stort problem da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metronom

I tillegg til citoyen´s gode svar, ta en titt på: http://www.spam.com for et innblikk i hva spam egentlig er. Det har faktisk en sammenheng med dagens bruk av ordet :-)

"..............."

Her er enda en god forklaring:

http://email.about.com/library/daily/et/01/10/bl_et101301.htm

Sketsjen som er grunnlaget for uttrykket:

http://www.ironworks.com/comedy/python/spam.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

- What have you got?

- Spam, spam, spam, spam, egg, bacon, sausage and spam...

- Do you have anything without spam?

- Egg, bacon, sausage and spam.

- That's got spam in it!

- It's not as much spam as: spam, egg, bacon, sausage and spam...

- But - I don't want ANY spam...

- Wht can't you like spam?

- spam, spam, spam ,spam... Tralla laaa...

- Okay, then, I'll have your spam, I like spam... I'd like the spaam spaaa- aaa- a-a- aaa aah-m

... Sånn litt forkorta! Det er spam. Sikkert digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, ikke noe nytt dette her :) Det har aldri vært lovlig å drive markedsføring av WGI i Norge. Men det er 100% lov til å være med, 100% lov til å melde seg inn.

Dessuten kan ingen nekte meg å fortelle kompisene mine hva jeg driver med ikke sant ;)

Og ingen kan kontrollere hva som blir sagt over en kaffekopp.

Jeg har folk fra 6 forskjellige land i nettverket mitt, så det blir utrolig spennende å følge med på utviklingen framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ikke noe nytt dette her :) Det har aldri vært lovlig å drive markedsføring av WGI i Norge. Men det er 100% lov til å være med, 100% lov til å melde seg inn.

Dessuten kan ingen nekte meg å fortelle kompisene mine hva jeg driver med ikke sant ;)

Og ingen kan kontrollere hva som blir sagt over en kaffekopp.

Jeg har folk fra 6 forskjellige land i nettverket mitt, så det blir utrolig spennende å følge med på utviklingen framover :D

Grunnen til at det er ulovlig er jo at det er svindel.. Er det ingen som tenker på det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er ulovlig er jo at det er svindel.. Er det ingen som tenker på det da?

Ehhh...svindel?

Grunnen til at det har kommet en vurdering fra lotteritilsynet er at det ikke er lov til å markedsføre andre lotteri enn Norsk Tipping. De er vel redd for å tape markedsandeler!

Om du tipper lotto en uke, men ikke vinner - beskylder du da Norsk Tipping for svindel?

Jeg velger å tippe i wgi for vinnersjansen er en del større enn i Norsk Tipping, og i tillegg får jeg prosenter av hva alle i nettverket mitt spiller for. Ikke noe svindel i det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh...svindel?

Grunnen til at det har kommet en vurdering fra lotteritilsynet er at det ikke er lov til å markedsføre andre lotteri enn Norsk Tipping. De er vel redd for å tape markedsandeler!

Om du tipper lotto en uke, men ikke vinner - beskylder du da Norsk Tipping for svindel?

Jeg velger å tippe i wgi for vinnersjansen er en del større enn i Norsk Tipping, og i tillegg får jeg prosenter av hva alle i nettverket mitt spiller for. Ikke noe svindel i det vel?

Du spiller for å tjene masse penger. Men det er jo bare en begrenset andel penger der. Da er det nødvendigvis noen som ikke tjener noe, mens andre stikker av med gevinsten. Problemet med wgi er at det er markedsført som en jobb, og at det reklameres med store inntekter.

Disse inntektene kommer fra andre medlemmer. Og siden wgi ikke har tillatelse til å trykke penger så vil de fleste tape.

Dette blir som om norsk tipping skulle love deg 7 rette i lotto hver uke.

wgi er og blir en pyramide av verste sort.. Går du overskudd på det er du en svindler, går du underskudd har du blitt svindlet.. Så enkelt er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...